inspirații în alb negru

Valentino, colecția de toamnă 2015

Vă informez că tocmai ați început lectura unui articol ceva mai lung. Sper să nu fie atât de plictisitor încât să-l abandonați înainte de a ajunge la final.

De mai multe ori am scris despre designerii străini care s-au inspirat din patrimoniul etnografic românesc și care au indicat sursa de inspirație. Mă refer la Yves Saint Laurent, Tom Ford, Oscar de la Renta, Jean Paul Gaultier și Altuzarra, acesta din urmă va fi prezentat într-o postare viitoare.

Pe lângă aceștia mai sunt destui alții, și destule case de modă sau branduri, care nu pomenesc  nici un cuvințel despre modelele scoase pe piață, sau, și mai rău, indică o sursă falsă.
Așa a făcut creatoarea afro-americană Tory Burch, plagiatoarea sumanului de la Tismana – purtat cu mândrie de Regina Maria – prezentat de dânsa ca fiind de inspirație africană.
Am tratat subiectul în mai multe rânduri ;
https://exergy33.wordpress.com/2017/08/02/prea-mici-pentru-o-industrie-atat-de-mare/

Alții, cum sunt cei de la Dior, Valentino, Redemption, Josie Natori, Dolce Gabbana, Etro, Figue, Free People, Carolina Hererra, Max Azria, Isabel Marant, etc au luat ce le-a plăcut ca și cum ar fi fost al lor.

Modelul prezentat de Valentino în colecția de toamnă 2015 l-am adus în discuție într-o postare mai veche.
Mă reîntorc azi la el pentru a continua seria brandurilor care și-au făcut un obicei de a lua pe ascuns frumuseți din lada noastră de zestre.

Acest produs al casei Valentino reprezintă o copie a unui suman din Bucovina. Se vede cu ochiul liber.
Am introdus imaginea de mai sus deoarece. dacă veți da click pe ea în Galerie, veți afla la cât se ridică întreaga ținută, fără cizme.

Iată ce am citit pe acea pagină de catalog :
Black dyed sheap shearling (Italy) and cream suede vest with black embroidery of grosgrain and beads in sizes 4-8, $17 500.
Black silk tulle lace dress with beads in sizes 4 and 8, $21 000.

Totalul se ridică la 38 500$ … cam cât o garsonieră într-un cartier mai de la margine al Bucureștiului.

Etro .. o casă de modă ale cărei creații îmi plac deoarece acoperă plaja ethno-fashion.
Dar ce să vezi ?!
Și ei au obiceiul de a lua pe ascuns ba una, ba alta, ba de la noi, ba de la alții, ca și cum li s-ar cuveni totul.
Sper să nu mă înșel atunci când afirm că în cele două modele prezentate în continuare se regăsesc elemente din costumele populare românești, accente usor de recunoscut chiar și de către un ochi mai puțin avizat.
Vă las pe voi să judecați.


Etro, 2016


Etro, colecția de primăvară 2017

Și iată că am ajuns la Dolce Gabbana ;)

Ei au prezentat acest produs în seria Military Jacket. Modelul de pe spate nu mă duce deloc cu gândul la un veston militar ci la cu totul altceva.

Dolce Gabbana, colecția de toamnă 2016

Și această rochie, cel puțin mie personal, mi se pare a fi o ie stilizată.

Redemption, colecția de primăvară 2017

 

Recunosc că îmi place ținuta în ansamblu. Stilistul și-a făcut treaba cum trebuie ;)


Josie Natori, colecția toamnă-iarnă 2014-15

Nu cred că mulți dintre noi să fi auzit de Josie Natori.
Eu nu auzisem de creatoarea de modă filipineză până in urmă cu vreo jumătate de an. Această bluză m-a făcut să o aduc aici pe blog.

Sursa de inspirație a acestei bluze e reconoscibilă cu ușurință.

ținută concepută de brandul Free People

 

Propun încă o ținută ce ne pare foarte cunoscută.
Actrița Camille Belle poartă o bluză semnată Carolina Herrera.
Am căutat mai multe informații și am descoperit că celebra creatoare de modă din America și-a prezentat creația ca fiind o Bohemian Blouse ;)
Deja nu mai pot. Păi bluza asta țipă în gura mare că e o ie românească.
Acesta e un tertip folosit de mai multi creatori de modă. Atunci când nu vor să indice în mod explicit sursa de inspirație se folosesc de termeni precum peasant, Bohemian, East-European, Balcanic, rustic … sau Matisse inspired.

Dar oare Matisse de unde s-a inspirat ?

 

Camille Belle într-o bluză Carolina Herrera

Am descoperit un produs pus la vânzare de brandul Figue, brandul acela care și-a însușit – ca să nu spun furat – un pieptar din Bistrița Năsăud.
https://exergy33.wordpress.com/2018/11/20/poveste-fara-sfarsit/

Figue

Voi încheia cu o rochie Max Azria  frumos inspirată din portul transilvănean.


Max Azria, colecția de toamnă 2012

 

 

 

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.