și ei au trecut prin viață – 16

 

Mirii din Slobozia – perioada interbelică, datată 1939 (1932?)
Fotograf Costică Acsinte /Constantin Axinte (1897 – 1984)
~ colecția personală ~

 

Odată cu venirea primăverii revin și eu pe blog. Propunerea mea de azi o reprezintă o fotografie pe care o aveam de ceva timp în colecție, cumpărată cu vreo cinci săptămâni în urmă, căreia nu i-am acordat cuvenita atenție. Nu mă pasionează fotografiile cu miri și mirese, dar uneori le cumpăr pentru a analiza moda timpului, vestimentația, decorul, și, în foarte rare cazuri,  expresiile de pe chipurile lor – deoarece în cele mai multe ipostaze mirii stau serioși, înțepeniți în Clipă, înțepeniți în acea fărâmă de timp în care au fost imortalizați pentru posteritate.

Azi am găsit timp să fac puțină ordine printre fotografiile cumpărate anul acesta, pe care nu le studiasem în amănunt.
Mare mi-a fost uimirea să descopăr că una dintre fotografii are pe spate ștampilat cu cerneală de culoare indigo  următoarele: Axinte, Fotograf Slobozia.

Pentru cei care nu știu, Costică Acsinte, pe numele său adevărat Constantin Axinte, a fost un interesant fotograf din Slobozia care a cunoscut celebritatea la câteva decenii după moarte.
Eu am vorbit pe scurt și despre el în această postare:
https://exergy33.wordpress.com/2022/11/19/despre-podoaba-capului-dar-nu-numai/

Vă invit două minute pe Wikipedia pentru a-i citi biografia.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Costic%C4%83_Acsinte

Dar să mă întorc la această fotografie care prezintă un cuplu de tineri prezentabili, fata afișând o ținută și o postură deloc provincială, fotografiați pe fundalul unui covor tradițional denumit chilim sau ghilim.
Mireasa poartă o rochie din dantelă, care mie personal mi se pare elegantă, și are capul legat cu o năframă.
Pentru o clipă m-am gândit la o oarecare asemănare cu un portret al Principesei Ileana de România.

Postez și ceea ce scrie pe verso, pentru un plus de informații..

Am mai postat cu mult timp în urmă un cuplu de miri, din Iași,  fotografiați tot pe un fundal Etno, ca să zic așa :)

https://exergy33.wordpress.com/2023/04/21/si-ei-au-trecut-prin-viata-10/

2 gânduri despre “și ei au trecut prin viață – 16

  1. Bine ai revenit, Exergy!
    Nu stiu de ce, dar chipul ei mi se pare diferit fata a de alte chipuri pe care le-ai prezentat. Poate din cauza a ceea ce are pe cap. Si nu prea zambesc.

    O primavara frumoasa sa ai!❤️😘

    Apreciază

  2. Bună Suzana.

    Aproape toate fotografiile din acele timpuri (perioada antebelică ți interbelică) prezintă oameni foarte serioși, gravi … rareori am văzut oameni care să zâmbească din toată inima, dar ca să râdă, niciodată.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.