(pr)omisiuni

https://41dcdfcd4dea0e5aba20-931851ca4d0d7cdafe33022cf8264a37.ssl.cf1.rackcdn.com/12008654_op-art-gifs_t97543633.gif
imagine – Adam Pizurny

există promisiuni și promisiuni …

promisiuni făcute cu bună credință
dintr-un imbold imposibil de descris
în ciuda faptului că cel ce le face
se îndoiește el însuși că le va putea onora.

există promisiuni lansate din vârful buzelor
sau cu voce hotărâtă, prea hotărâtă uneori,
dar și cele făcute pe un ton indiferent
enervant prin neimplicarea transmisă la nivel subliminal.

există promisiuni făcute cu răceală
semănând mai mult cu o sentință emisă de un judecător placid
dar și cele ce țâșnesc ca o lavă fierbinte, în cuvinte clocotitoare.

există promisiuni simple, concise,
dar și promisiuni complicate
ca un roman polițist cu multe personaje de umplutură.

promisiuni ce sună a promisiuni
sau a minciuni
sau a liste de cumpărături făcute la repezeală.

promisiuni încălcate,
promisiuni duse la bun sfârșit,
promisiuni absurde, de taină,
dar și promisiuni inutile sau de o inutilă frumusețe.

există promisiuni și (pr)omisiuni  ;)

13 gânduri despre „(pr)omisiuni

  1. Sunt atâtea de făcut, încât bietele mele promisiuni au mari șanse să devină, așa cum scrii atât de frumos, (pr)omisiuni. Din lipsă de timp, de forță, din alte motive. Mă voi abține să le fac…Dar știi, sunt acei oameni care te țin (la propriu) de mâneca hainei, până le promiți…Ce să facem!
    Ce elegant ai așezat, atâtea feluri de promisiuni, în versuri albe.

    Apreciază

  2. Cand am citit pentru prima data aceste randuri, am plecat un pic pentru ca am simtit ca imi lipseste ceva. Acum am revenit si as spune ca imi lipsea ideea promisiunilor catre noi insine.
    Poate daca acestea le rezolvam, totul ar putea deveni mult mai simplu…
    Zile frumoase si inspirate iti doresc!

    Apreciază

    • Nu mai iau in discutie promisiunile facute noua insine … acolo e o intreaga filozofie :)
      Totusi e important ca macar sa incercam sa le onoram, iar daca nu reusim, sau le abandonam, sa incepem totul de la zero.

      Apreciază

  3. Inainte de a condamna promisiunile si (pr)omisiunile angajate, dar neonorate,ale semenilor nostri,cred ca trebuie sa privim in propria ograda,analizand daca si cat din autopromisiuni,
    am dus la bun sfarsit; unele,nu le stie nimeni,doar fiecare dintre noi….Daca nu o facem cinstit
    nu vom progresa niciodata !
    Multumesc pentru Adam Pizurny si pentru tema !

    Apreciază

Lasă un răspuns

