Ofelia … fără cuvinte ;)

?????????????
Anca Pascu, Teatrul Masca – Statui Vivante
(Parcul A.I Cuza, 2016)

Pesonajul interpretat de Anca Pascu în cadrul festivalului statuilor vivante din vara anului trecut mi s-a părut cunoscut. Era vorba de acea senzație de deja-vu pe care cred că fiecare din noi a experimentat-o cel puțin o dată în viață.
M-am gândit puțin și după câteva căutări am găsit sursa de inspirație pentru interesanta costumație.
E vorba de o pictură realizată de  John William Waterhouse în 1894 … intitulată bineînțeles Ophelia ;)

?????????????

Recunosc că nu aș putea sta neclintită minute în șir – timp în care zeci de persoane să se perinde prin față, să fotografieze, să comenteze, uneori să facă comentarii răutăcioase – și cred că de aceea îî admir pe actorii care pot face acest lucru, care pot da viață unui personaj fără să apeleze la cuvinte.

9 gânduri despre „Ofelia … fără cuvinte ;)

  1. Moda statuilor vivante e foarte răspândită în orașele europene ”turistice”. Artiștii sunt de admirat pentru puterea de a păstra aceeași poziție ore și ore în șir, chiar dacă mai iau și mici pauze. Mi-a plăcut mult ”Cristofor Columb” de la Barcelona!

    Apreciază

    • Da, stiu.
      Ma bucur ca Teatrul Masca e bine cotat, obtinand numeroase premii, si ca actori straini accepta sa participe la festivalurile si proiectele initiate de acest teatru sub conducerea lui Mihai Malaimare ;)

      Apreciază

  2. Nu am avut privilegiul sa-i vad „pe viu”. Oameni statui am vazut doar argintii sau aurii, dar pe cont propriu. Oricum ar fi, mi se par ca niste oameni deosebiti. A sta asa, nemiscat si machiat si in niste pozitii chiar inconfortabile uneor,i este chiar aparte.
    O duminica frumoasa sa ai si o saptamana usoara!

    Apreciază

  3. Admir talentata si expresiva Ofelie, in varianta autohtona, chiar daca e inspirata dintr-o
    celebra pictura ! Este adevarat,relatia non-verbala este o caracteristica a copiilor, ei
    comunica astfel si cu animalele de companie,cu papusile,jucariile de plus…Noi,am cam uitat !
    Frumoasa postare !

    Apreciază

    • Apropo de ce-ai spus …. l-am auzit pe un baietel de vreo trei ani care isi intreba mama daca Broasca Testoasa ( o alta statuie vivanta) e una adevarata sau o statuie de plastic. Copilul nu se gandise nici o clipa ca era vorba de o fiinta umana !

      Apreciază

Lasă un răspuns

