graffiti de București

icoanei

Navigând prin arhiva mea de fotografii am descoperit câteva ce mi-au adus aminte de o postare de-a Zinnaidei și, în secunda doi, m-am decis să le pun pe blog.
Fotografiile au fost fâcute în apopiere de Parcul Grădina Icoanei într-o zi însorită de septembrie.
Recunosc că m-au luat prin surprindere culorile calde, vii, ce acopereau forme geometrice ce-mi aminteau de lucrările unor artiști contemporani precum Keith Haring sau Jean-Michel Basquiat.

icoanei-1

Pe moment m-am gândit că poate respectivele picturi au fost realizate de Smear, celebru graffer român stabilit în SUA, pe numele său adevărat Cristian Gheorghiu, dar imediat am alungat din minte ideea deoarece am realizat faptul că maniera de execuție e cu totul alta.

icoanei-2

Arta stradala (Street Art) și arta urbană (Urban Art) reprezintă forme de manifestare artistică ce nu se limitează doar la Graffiti.

icoanei-3


Graffito
(din italiană graffito, derivat din sgraffiare = a zgâria), la plural graffiti este un termen din arheologie care desemnează o inscripție sau un desen executat fie cu pigmenți de culoare roșie, fie prin zgâriere, descoperite pe monumentele antice.

 

icoanei-4

Wikipedia oferă explicații de bază pentru a înțelege fenomenul în ansamblu însă pentru a pătrunde esența, amploarea și scopul fenomenului Graffiti ar trebui să studiem în profunzime în ce fel anumite concepte  sunt acceptate sau respinse de pătura tânără a societății din țările capitaliste dezvoltate (SUA, Germania, Suedia, Marea Britanie, Franța, Italia, Danemarca, Norvegia, Belgia, Austria, Elveția, Olanda, Japonia, Coreea) a celor guvernate de regimuri comuniste (ex China) și teocratice (ex Iran) sau a societăților interrasiale din țările latino-americane.

icoanei-5

Revin la zidurile frumos colorate de pe strada Arthur Verona din București.
Le-am privit cu atenție în căutarea mesajelor vădit exprimate, dar și a celor cvazi-subliminale, și am încercat să le analizez prin prisma persoanei care eram eu la cincisprezece sau douăzeci de ani.
Nu știu dacă temerara mea acțiune a fost una reușită dar cel puțin m-am străduit să mă rup de realitatea imediată și să evadez într-o lume pe care de vreo două decenii am lăsat-o în urmă și pe care o pot regăsi doar în amintiri la fel de luminoase și vibrante ca aceste lucrări de artă stradală realizate de artiști ale căror nume, din păcate, nu le cunosc.

6 thoughts on “graffiti de București

  1. Da,adevarat inveselesc griul monoton existent cam peste tot .Sunt multe si foarte bine realizate
    in cateva zone din Bucuresti,lumineaza si unele scarite,spre casele cocotate in varful unor delusoare.
    Din pacate,mai sunt si rebuturi….”Padure (graffiti) fara uscaturi….”M-ai mult mi-au placut a doua si penultima !
    Zile frumoase iti doresc !

    Apreciază

  2. Ma gandesc ca primaria ar putea incheia contracte cu grafferii pentru a infrumuseta unele pasaje, statii de metrou, parcuri, etc.
    In Belgia; Olanda si Danemarca astfel de colaborari sunt la ordinea zilei, chiar si pentru peretii scolilor ;)

    Apreciază

Lasă un răspuns

