asemănare … peste un secol :)

https://i1.wp.com/blogu.lu/exergy/files/2014/05/dos-rabinos-en-Jerusalem-Snowman.jpg
Isaac Snowman, Two Rabbis in Jerusalem

*

Pictura din blogul de azi mi-a rapit cateva ceasuri bune caci nici in ruptul capului nu reuseam sa-mi dau seama de ce figura rabinului cel tanar, din partea stanga a imaginii, imi e asa de familiara :)

Degeaba mi-am schingiuit si ultimul neuron de serviciu caci nu am ajuns la nici un rezultat.
I-am trecut in revista pe toti evreii din orasul nostru, din perioada copilariei si pana in momentul plecarii mele, ca in final sa ma dau batuta.
Nu semana cu nimeni si totusi imi era nesuferit de cunoscuta figura lui. Undeva la limita subliminalului mintea bătea cu nerabdare pasul pe loc.

Am adormit cu aceasta pictura in gând. Dimineata cand m-am trezit, inainte sa ma ridic si sa alung somnul cu totul, pe peretele din față am avut proiectia unei imagini lămuritoare.

Mi-a venit sa râd. Si am râs. Era atât de simplu. Rabinul meu semăna cu fostul presedinte al Iranului, Mahmoud Ahmadinejad  :) … si brusc mi-am adus aminte ca presa occidentala a speculat mult pe informatia ca familia lui pe linie paterna ar fi fost de origine evreiasca, tatal sau fiind cel ce s-a convertit la islam.
Daca aceste informatii sunt sau nu adevarate nu am de unde sa stiu, insa cunosc faptul ca pe vremea cand era inca presedinte dânsul le-a respins cu vehemență.

Dar sa ma reîntorc la tablou :) Autorul e un pictor britanic.
Isaac Snowman (1873-1947) a ramas in pictura europeana prin nenumaratele sale tablouri de inspiratie religioasa si iudaica.
Evreu la randul sau, acest pictor a facut parte din grupul Maccabeilor si, pe tot parcursul vietii, a incercat sa redea o părticică din universul iudaic.

Acesti doi rabini din Ierusalim chiar imi plac, deoarece  sunt nespus de vii, dar si pentru că îmi lasă impresia  că, desi a trecut un secol, disputa lor nu s-a încheiat.

Lasă un răspuns

