Andra … sau Brâncuși pe andrele


Ținuta Andra – Colecția Prejudecăți (2011)

designer Philippe Guilet, realizator Eva Thanhofer
*

Intotdeauna am considerat împletiturile manuale drept niste piese elegante si cu o mare putere de personalizare a garderobei; bineinteles ca in acest caz arta executiei si fantezia creatoare merg mână în mână iar obiectul final, în afara valorii muncii, incorporeaza o doza considerabila de frumos si unicitate.

 


Andra – ținuta  completă
*

In postarea „de la Bruges la Feldioara” vorbisem despre ținuta Constantina inspirata de hainele traditionale purtate de Brâncuși, ținută realizată de Karmen Violeta Roman, urmând ca in continuare sa prezint si alte creatii de inspiratie „brâncușiană”.
Colectia Prejudice/Prejudecati a lui Philippe Guilet contine cateva piese ce ne duc cu gandul la unul din cei mai cunoscuti români, caci indiferent pe ce continent te afli, atunci cand pronunti numele lui Constantin Brâncuși, ai sansa ca sa ti se zambeasca intr-un mod familiar si sa te simti mai aproape de cei ce ii admira opera.
In primele luni in Teheran, cand inca nu vorbeam asa cum trebuie persana si abia reuseam sa citesc pe silabe ziarele, frecventam o biblioteca din apropierea locului in care stateam pe atunci. Bineinteles ca ma duceam sa citesc revistele straine care, spre surprinderea mea si a ceea ce se spunea in mass media occidentala, ajungeau totusi in Iran. Ma refer la Newsweek, The New York Times, Paris Match, Washington Post sau The Christian Science Monitor.

Acolo, în acea biblioteca de la intrarea din parc, am descoperit un curs in persana pentru studentii de la arhitectura si am fost surprinsă in mod placut sa vad ca lui Brâncuși i se acordase un capitol aparte si ca se vorbea despre „arta moderna inainte de Brâncuși” si „arta moderna dupa Brâncuși” :)
Lui Brâncuși i-am dedicat mai multe postari si intotdeauna mi-a facut placere sa ma aventurez in interpretarea operelor sale.

Ma reintorc la tinutele Colectiei Prejudecati 100% RO.
Azi ma voi opri la una lucrata in mohair.

Andra … andrele … Brâncuși :)
Acest joc de cuvinte m-a facut să reinterpretez  mitul androginului, să mă gândesc la spirala ce se formeaza prin impreunarea infinită a doua linii care se curbează si se răsucesc in mod natural, un Yin si Yang in variantă verticală, românească, ce se regăsește pe stâlpii vieții și ai morții sau pe stâlpii pridvoarelor caselor țărănești.

Coloana infinitului împodobește ambele piese ale ținutei,  impletite cu precizie geometrica fara cusur de catre Eva Thanhofer din Baia Mare.
Despre realizatoarea tinutei nu am reusit sa gasesc detalii biografice insa cred ca ceea ce a iesit de pe andrelele ei reprezinta o scrisoare de recomandare convingatoare.

 


Eva Thanhofer, colaboratoare a echipei ce a realizat Colecția Prejudecăți
*

Tot dansa a realizat puloverul din casmir negru ce intregeste ținuta Lena.
http://blogu.lu/exergy/index.php/2012/09/21/lena-si-valeria-paris-via-straja/

Andrelele reprezinta niste instrumente vrajite cu care poti da materialitate firului de ață.
Instrumente atat de simple si usor de mânuit. Eu le-am descoperit cu adevarat de abia in facultate desi, inca prin clasa a cincea, realizasem prima mea creație : un fular tricotat in bob de orez :)
*


*
ținuta Andra – rochia

Zilele trecute m-am uitat cu mai mare atenție pe ultimele colectii prezentate de mari creatori si printre atâtea lucruri frumoase sau oribile, caci am descoperit si astfel de lucruri pe care nu ma tem sa le definesc drept oribile desi poarta marca unor arhicunoscute case de moda, am remarcat un nume nou – pentru mine vreau sa zic – si o ținută soră bună cu cea din Colecția Prejudecăți … dar mai mică cu vreo trei ani :)

 


creație vestimentară Barbara Bui

colecția toamnă-iarnă 2014/2015

 

6 gânduri despre „Andra … sau Brâncuși pe andrele

  1. Minunate creatii, cu torsadele lui Brancusi, atat de prezente in sculpturile ce impodobesc bisericile ,portile, impletiturile Maramuresene si altele. Eu am tricotat foarte mult inainte de ’89, pentru a avea haine groase,de lana si originale, nu plastice: zeci de pulovere, compleuri,caciuli,veste…si cate si mai cate, pentru toata familia !
    Multumesc pentru prezentare, mi-a placut !

    Apreciază

    • Necesitate sau arta, impletitul manual ofera satisfactii.
      Cel putin eu ma simt mai increzatoare atunci cand ‘defilez’ in propriile mele creatii :) Pacat ca acum nu mai am timp sa-mi materializez ideile pe care le schitez fugitiv prin diverse agende …

      Apreciază

  2. Bine zis: ”piese ce ne duc cu gandul la unul din cei mai cunoscuti români”. Ne duc cu gândul pe noi, dar nu cred că modelul acela a fost creat chiar după ”Coloana infinitei recunoștințe”. Oricum, frumoase creații, eu nu pot decât să le admir. Ca să le port, ar trebui să dau jos niște kilograme ! :lol:

    Apreciază

Lasă un răspuns

