doamna de la Palazzo Madama :)


Giovanni Boldini, Ritratto di Signora

Colecția Lorenzo Pellerano, Buenos Aires
– actualmente expus la Palazzo Madama, Torino –
*

Uneori, și nu de puține ori, netul mi-a oferit surprize plăcute.

Una din acestea vine din partea unui pictor italian bine cunoscut în epoca sa pentru portretele de ”doamne bine” realizate unor personaje feminine ce aparțineau cremei societății.
Dar portretele în cauză nu mă ating deoarece aerul lor comercial și repetivitatea obositoare dau senzația de kitsch deși, ca tehnică, sunt bine realizate.

Probabil că iubitorii artei lui Giovanni Boldini (1842-1931)  vor fi supărați în cazul în care îmi vor citi remarcile.
Acest pictor italian de succes a realizat (și) portretul prințesei Martha Bibescu. Azi însă nu despre acest portret voi vorbi.

Surpriza de care pomeneam la începutul postării se află expusă la Torino, mai exact la Palazzo Madama, despre care ca sa fiu sinceră nu am auzit niciodată :), și a avut ca muză inspiratoare o frumoasă necunoscută.

Pictura face parte din colecția Lorenzo Pellerano din Buenos Aires – Argentina și deși am încercat nu am reușit să găsesc referințe mai multe din care să aflu cum de a ajuns să fie expusă la Torino.
Singura semi-explicație logică ar fi că în Argentina se află o puternică comunitate italiană ( s-a aflat încă de la începutul colonizării) și că familia posesoare e posibil să aibă rădăcini în Torino.

Dacă picturile lui Giovanni Boldini nu-mi produc impresii deosebite, pe unele chiar le privesc ca pe niște cărți poștale, acest portret de mici dimensiuni mi-a plăcut.

Mi-a placut bărbia voluntara, ochii limpezi si părul răvășit al necunoscutei care i-a pozat pictorului italian și, privind centimetru cu centimetru, m-am întrebat în mod firesc : Oare cine a fost dânsa ?

 

4 gânduri despre „doamna de la Palazzo Madama :)

  1. Frumoasa asta seamănă cu un coleg de-al fiicei mele, ha ha ha! Chiar seamănă, dar poate că el e ușor feminin. Poate și ea are un ”ceva” care aduce cu un tânăr arătos, dar nu-mi dau seama ce. Contrastul păr-ochi-ten-sprâncene e senzual, părerea mea.

    Apreciază

Lasă un răspuns

