Moș Gerilă … Moș Crăciun

***

Mos Crăciun!  … nu stiu daca vreodata am crezut cu adevarat in existenta lui. Poate că pe vremea cand eram foarte mica, însă nu-mi amintesc.
Cadourile le gaseam intotdeauna sub brad iar parintii ne ziceau ca la miezul noptii a trecut pe la noi Moșul.

Tin minte insa primul cadou primit de la un  santa1.gif  in haine rosii, cu barba alba, cu toiag si cu un sac mare din care tot scotea pachete frumos ambalate.
Aveam vreo cinci ani si era pentru prima oara când participam la o serbare a Pomului de Iarnă.
„Acțiunea” se petrecea la institutia unde lucra tata.

Moșul, caruia i se spunea Mos Gerila nu Mos Craciun, statea lejer pe o sofa asezata langa bradul înfășurat în ghirlande de beculete multicolore, beteala sclipitoare si globuri dolofane. Sacul cu daruri fusese pus pe o sanie din lemn. Lipseau doar renii !

Copiii trebuiau sa recite o poezie, sa cante un cantec, sau un colind, si de abia dupa aceea își primeau darul.
Sala era foarte inalta. La fel si bradul. Dintr-o data bradul de acasa mi s-a parut mic, mic de tot.
Asteptam sa fiu chemata, caci, sa nu uit sa spun, Moșul acela era un birocrat in toata regula :) … avea o lista cu toti copiii (dactilografiata probabil de secretara institutiei) si-i striga ca din catalog.

In sfarsit mi-am auzit numele.
M-am ridicat de pe scaun si am mers in față.

Mos Gerilă m-a intrebat cum ma cheama si cati ani am.
I-am raspuns si m-am uitat iscoditoare la el. Dupa urechi am vazut elasticul cu care-si prinsese barba. I-am admirat mantia matasoasa si am atins-o cu mana. De sub mantie ieseau la iveala niste ghete masive legate cu șireturi pestrițe.
Nu avea nimic extraordinar si totusi ma simteam emotionata in prezenta lui.

Mi-a cerut sa-i recit o poezie si in ciuda faptului ca stiam destule nu-mi puteam aminti pe moment nici una.
De cantat nu putea fi vorba … sunt afona cu majuscule. Asa ca i-am pus o ghicitoare.
„Cine are o suta de camasi si le imbraca pe toate deodata?”

A ramas putin surprins mai ales ca din sala se auzeau râsete înfundate.

Am primit cadoul pe care nu l-am desfacut decat abia acasa.

Ori mosul s-a fâsticit si din greseala mi-a dat cadoul altcuiva, al unui baiat presupun, ori cei ce au cumparat darurilor s-au gandit ca o trompeta si o toba din tinichea sunt lucruri care i-ar face placere unei fete de cinci ani.

Dupa terminarea serbării, impreuna cu alti copii si parinti, am mers la o cofetarie din apropiere.
La masa de langa noi un barbat tânăr discuta aprins cu cineva. Am intors capul inspre locul de unde veneau vocile si râsetele.

Figura nu-mi era cunoscuta, dar ghetele lui cu sireturi pestrite da :)

 

7 gânduri despre „Moș Gerilă … Moș Crăciun

Lasă un răspuns

