psihologie și un pahar de vin

 

In holul unui hotel din România am descoperit o revista interesanta despre vinuri, asa ca am luat-o cu mine in camera sa o citesc pe indelete dupa masa de pranz.

Am aflat lucruri putin bizare, pe care nu le cunosteam, si nu numai despre vinuri :)
Revista, tiparita in conditii grafice foarte bune, mi-a oferit o mica surpriza sub forma unei invitatii tentante de a descoperi corelatia dintre propria-mi personalitate si tipul de vin rosu care mi s-ar potrivi.
Citind textul in intregime, si analizand diversele tipare psihologice propuse, m-am oprit asupra unuia care credeam ca ma reprezinta cel mai bine, desi nu facusem testul propus de autoarea articolului.
Pentru orice eventualitate am fotografiat paginile in cauza.

Vacanta s-a sfarsit si m-am reintors acasa. Dupa cateva saptamani bune m-am hotarat sa fac putina curatenie prin arhiva cu imagini. Bineinteles ca le-am redescoperit pitite printre sutele de instantanee captate prin parcuri, palate, biserici si muzee.

Dorinta de a-mi face respectivul test a venit dintr-un foc. Mi-am zis : hai sa fac testul si sa nu mai las loc la dubii :)
Am accesat linkul si m-am lansat in marea aventura cu numele de Humanmetrics Jung Typology Test™.
Va invit sa procedati la fel (dureaza cel mult zece minute pentru a bifa raspunsurile intrebarilor) in cazul in care va intereseaza sa aflati ce fel vin vi se potriveste … caci de baut puteti bea orice !

Da. Mi-a iesit un tip de personalitate pe care il reneg, caci nu banuiam ca as fi 78% introvertita, si nu-mi pot explica cum de mi-a iesit asa :)

In sfarsit, iata rezultatul meu :
INTJ – Introvert(78%)  iNtuitive(12%)  Thinking(12%)  Judging(11%)

Asa am aflat despre mine urmatoarele :

Independent, original, cu standarde ridicate = bogat & structurat

INTJ: Ai o minte originala si capacitatea de a-ti implementa ideile si de a-ti atinge scopurile. Vezi imediat modelul in evenimentele exterioare. Sceptic si independent, ai standarde ridicate de competenta si performanta.

Vinul potrivit: Bine structurat, cu taninuri indraznete, care sustin bogatia aromatica si fructuozitatea. Arome predominante de prune si fructe negre, cu note vegetale (ardei gras, masline verzi) si condimente „calde”.

Din cele citite ramasesem cu impresia ca INFP mi s-ar potrivi mai bine, ca profil psihologic vreau sa zic, nu ca gusturi in materie de vinuri :) … sau poate ca a fost doar dorinta mea, pe jumatate inconstienta,  de a avea acel tip de personalitate … nu stiu ce sa cred.

Post Scriptum :)

Famous Personalities Sharing Your Type

  • Stephen Hawking – theoretical physicist, cosmologist, and author
  • Andrew Grove – businessman, engineer, and author
  • Marie Curie – physicist and chemist famous for her pioneering research on radioactivity
  • Guy Kawasaki – a venture capitalist, bestselling author, and former chief evangelist of Apple
  • Igor Sikorsky – pioneer of aviation
  • Hillary Clinton – 67th US Secretary of State

*************************************************

Later Edit

Deci am avut dreptate !
Sa explic ce vreau sa spun in aceasta propozitie simpla incheiata cu un triumfator semn de exclamare :)

Totul a plecat de la faptul ca nu ma impacam cu personalitatea ‘daruita’ de testul facut pe net. Nu ma recunosteam pe mine in acele trasaturi si cu cat citeam mai atent aveam impresia ca citesc despre calitatile si defectele unei persoane straine mie.

Intotdeauna noaptea e un sfetnic bun. Subconstientul lucreaza non-stop fara aprobarea noastra, deci asa se face ca dimineata m-am trezit in gand cu o idee, ca si cum cineva ar fi lipit-o acolo peste noapte.

Am luat legatura cu o cunostinta sa o intreb daca cunoaste pe cineva in oras, un psiholog vreau sa spun, care sa ‘ma evalueze’ pe baza unor teste standard, stiintifice, fara sa-i dau nici un fel de informatii suplimentare.
Acea cunostinta a luat legatura cu alta cunostinta si, prin intermediul acestui lant informativ, am fost indrumata la cabinetul unei doamne psiholog care a lucrat cativa ani pe continentul nord american.
Nu am avut nevoie de o rezervare prealabila, si asta chiar m-a bucurat, si nici nu a trebuit sa completez formulare inutile. O discutie preliminara de vreo 15-20 minute a avut totusi loc, rastimp in care doamna psiholog „m-a scanat” in fuga.

Am raspuns in doua randuri, la doua serii de intrebari, nu stiu daca era vorba de un singur test sau de doua teste independente, iar in final am fost etichetata cu indicativul INFJ (Introverted iNtuitive Feeling Judging)

Dupa ce am aflat rezultatul i-am zis ca am efectuat un test de personalitate on line si ca mi-a iesit INTJ.
Dansa mi-a raspuns ca fara nici un dubiu sunt INFJ si ca acest lucru e destul de evident chiar fara o testare din partea unui profesionist :)

Acasa am accesat din nou linkul buclucas si am cautat informatii referitoare la profilul INFJ. Le-am gasit si le-am citit. Urmeaza sa meditez asupra lor …
http://typelogic.com/infj.html

Ceea ce intradevar ma bucura e faptul ca am reusit sa ma eliberez din ‘pătrățica psihologică’ care nu ma reprezenta.

In final mi-am notat vinurile ce mi s-ar potrivi. Numai ele pot garanta acuratețea si veridicitatea testului :) :) :)

Perspicace, constiincios, vizionar = intens & condimentat

INFJ: Cauti intelesuri si conexiuni in idei si relatii. Vrei sa pricepi ce-i motiveaza pe oameni si esti vizionar in privinta destinului lor. Esti constiincios si fidel principiilor proprii. Ai un plan precis despre cum te poti dedica mai eficient binelui public.

Vinul potrivit: Cu taninuri „coapte”, cu note intense de cirese negre si fructe negre supracoapte, piper negru, ciocolata neagra, lemn-dulce si carne afumata.

 

9 gânduri despre „psihologie și un pahar de vin

  1. :)) Din cate te cunosc, prin intermediul blogului tau, tind sa spun ca rezultatul ti se potrveste.Intuitie ai, introverta esti, teascunzi bine in spatele povestirilor tale, asa ca, putin adevar spune testul acela .

    Ce interesanta faza , vinul si psihologia…E adevarat ca alegerea unei bauturi spune mult despre persoana cuiva dar de aici si pana la test e cale lunga .

    Saptamana frumoasa!

    Apreciază

    • Ma intrebam la modul foarte serios cum de a ajuns autoarea articolului ca pe baza unui test psihologic sa recomande tipul de vin ?
      Ce parametri au fost luati in calcul si cum a fost stabilita corelatia dintre aroma de fructe supracoapte si capacitatea intuitiva a persoanei sau cea dintre ciocolata neagra si feeling ? :)

      Apreciază

  2. Pingback: Moda și dansul din ultimii 100 de ani în 100 de secunde - Zinnaida

  3. Am citit de dimineata articolul si m-am mirat putin. Mi se paruse ca semanam destul de mult si profilul nu prea se potrivea. Acum am rezolvat testul si am revenit, am văzut completarea si m-am simtit satisfacuta ca mi-ai confirmat părerea. Avem amandoua acelasi profil, INFJ, eu: I-33 %, N-62 %, F-25 %, J-44 %. Personalitatile cu acest profil sunt chiar coplesitoare: Kant, Shakespeare, Beethoven, Pearl Buck (laureata a pr. Nobel), Arthur C.Clarke (autorul seriei Odiseea spațiala).
    Seara placuta, X !

    Apreciază

Lasă un răspuns

