armonie


(?) – Castelul  Pelişor, Sinaia

*

Printre multele obiecte de arta din incinta Castelului Pelisor am descoperit si aceasta statueta.
Armonia ei m-a facut sa ma opresc mai mult decat ar fi fost necesar pentru un obiect caruia i s-a gasit un loc nu tocmai la vedere …
Din pacate nu avea o placuta cu explicatii iar ghidul de la castel inainta cu grupul intr-o alta directie decat directia mea de deplasare.
Mai bine zis, cea care se deplasa intr-o directie aleatoare eram eu caci, numai rupandu-ma de grup,  reuseam ‘sa vad’ cu adevarat frumusetile din jur si, din cand in cand, sa mai captez cate ceva ce-mi atragea atentia in mod cu totul special.

Am mai spus-o si cu alte ocazii : in nici o excursie cu grupul, sau vizita in grup la muzeu, nu am putut intra in atmosfera obiectivului vizitat si nu am putut pastra pe retina sufletului acele detalii imperceptibile camerei foto. Si ce e mai grav e ca nu reusesc sa fac nici cele mai simple conexiuni logice atunci cand sunt inconjurata de multe persoane, in ciuda faptului ca ghidul da explicatiile de rigoare.

Deci nu pot preciza pe cine reprezinta statueta, nici cine e autorul si nici in ce epoca istorica a fost realizata.
Fara nici un fel de pretentii legate de istorie sau arta ma bate gandul sa spun ca ar fi opera unui  artist italian.
Ceea ce mi s-a parut ciudat la dansa a fost senzatia extrem de puternica de „deja vu” pe care mi-a creat-o la primul contact vizual. Oricat am scotocit prin memorie nu am reusit sa-mi dau seama unde sau cand mai vazusem o opera de arta asemanatoare.

Poate ma ajuta cineva sa o identific :)
Multumesc anticipat pentru orice fel de detalii, sugestii si impresii.

4 gânduri despre „armonie

  1. Evit să merg cu grupul, nu suport să mă bâzâie câte o ghidă (cum era cea de la Peleș, acum vreo 7 ani), care să-mi repete exact ce știu foarte bine, fără să-mi spună nimic nou! Și nu știu cine e personajul sculptat. Dar e o frumusețe!

    Apreciază

Lasă un răspuns

