autumn and silk

 

 

Daca toamna ar avea chip … ar avea unul compus din culori muzicale, culori ce canta pe strunele inimii melodii in care se amesteca tristetea tipetelor pasarilor calatoare cu fosnetul frunzelor maturate de mana nevazuta a vantului. Culori in care arde mocnit jarul unei ultime pasiuni sau caldura unor zile ratacite de vara.

*

 *

Culorile toamnei imi amintesc si de culorile lui Frantisek Kupka … de toamnele pragheze pe care imi doresc atat de mult  sa le admir intr-o buna zi.

E pentru prima data cand ma gandesc la Toamna ca la un anotimp matasos, ca la o creatura misterioasa cu privirea ascunsa in spatele norilor plumburii si trupul imbracat in valuri de matase ce se unduiesc provocator la cea mai mica miscare.

 

 

Poate ca m-am inselat in aprecierile mele, cum mi s-a mai intamplat dealtfel si in aprecierile altor personaje sau evenimente. Suntem fie supusi greselii, fie greselile sunt supusele noastre de incredere, caci din greseli invatam mai mult decat din orice manual de psihologie.

Daca m-am inselat, sau nu, ramane sa stabileasca cei ce (mai) trec pe aici. Eu continui sa afirm ca Toamna e un anotimp de matase. La aceasta perceptie contribuie si faptul ca am descoperit pictura pe matase intr-o toamna. Am fost placut impresionata de migala artistilor chinezi si, datorita lor, am descoperit arta pictarii matasii in lumea Orientului Extrem.

 

*

Am descoperit felul in care vietnamezii picteaza aceste materiale diafane si paleta de culori inchise, uneori sterse, pe care o folosesc.  In picturile lor e multa poezie. O poezie muta ce transcede vocabularul oricarei limbi.

 *

 *

Toamna, mai mult decat in oricare alt anotimp, imi vin in minte versurile lui Nichita Stanescu.

Toamna e si vartejul timpului din care m-am desprins spre a fi aruncata pe tarmul acestei lumi agitate, mereu in prag de furtuna, in care sunt constransa sa-mi ghidez corabia existentei.
O corabie cu panze matasoase pictate in culorile sufletului, intangibila privirii celor ce nu pot intra in rezonanta cu mine.

*

*

Toate imaginile din aceasta postare reprezinta  mătăsuri pictate.

12 gânduri despre „autumn and silk

  1. Împărtășesc întru totul părerea că toamna are culori foarte muzicale. De fapt, fără a fi citit acest superb articol înainte, minunat ilustrat, am ales ca tema poveștii noastre parfumate viitoare să fie Parfumul muzicii toamnei. Ai dreptate, cele mai frumoase culori sunt ale toamnei, iar mătasea muzicii lor ne umple de o anumită căldură, în contrast cu vremea răcoroasă. Superbe aceste baticuri, excepțional pictate, pline de poezie și bun gust!
    La mulți ani frumoși, celei născută toamna!

    Apreciază

    • Ai gasit ceva foarte interesant si m-ai facut si pe mine sa ma ‘documentez’ putin, in ciuda faptului ca nu prea am timp. Dar lucrurile frumoase isi gasesc mereu intaietate …

      Multumesc si pentru versurile in ritm de haiku.

      Apreciază

  2. A venit toamna, acopera-mi inima cu ceva… de matase ! :) Ador matasea si culorile toamnei, care nu stau rau nici pe stofe de casmir, nici pe laneturi de mohair. Culori care ne incalzesc trupul si sufletul.

    Apreciază

  3. Pingback: Dincolo de Roșu « Mirela Pete. Blog

  4. Pingback: Captură « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

