domnișoara Diana (3)


imagine – Enya Pete
~~~

 Domisoara Diana se plimba cu pasi leganati pe aleea pietruita ce ducea la usa principala a cantinei. Vazând ca Radio Vacanța nu mai vine mi-a zis ca vom merge fara el. Am iesit pe strada principala, de unde am luat un taxi pâna in statia de autobuz, apoi ne-am suit intr-un autobuz colorat care ne-a lasat exact in fata la Luna Parc.

Tot traseul domnisoara Diana a vorbit cu mine si m-a pus sa-i povestesc despre ce-mi place si ce-mi displace, despre scoala la care invat, despre copiii cu care ma imprietenisem in tabara … Asculta cu atentie si uneori ma intrerupea sa imi ceara amanunte.

O stare de euforie ma cuprindea incetul cu incetul. Peisajul, oamenii si intreg parcul de distractii parea invaluit intr-o lumina aurie … clipa aceea imi revine de multe ori in minte, la fel cum imi revine si sentimentul trait atunci : ce frumoasa poate fi viata!
Vorbele acestea au facut-o pe domnisoara Diana sa-si intoarca brusc capul înspre mine si sa ma intrebe : ” Ce stii tu despre viata?!”
„Ca e frumoasa. Nu-i destul?” am intrebat-o la rândul meu.
Domnisoara Diana nu mi-a raspuns insa mi-a zâmbit aprobator.

Cumparase o punga cu gogosi sau placinte, nu mai stiu exact ce, si mi-a zis sa mergem la mașinuțe.
Ne-am suit intr-o masinuta si am inceput sa ne ciocnim cu restul masinilor de lânga noi.
Nu pot sa-mi aduc aminte cum s-a întâmplat. Nu-mi dadeam seama ce anume manânc: gogosi sau placinte?  Simteam ca mi se face rău iar minciuna pe care i-a spusesem lui Radio Vacanta,  plus faptul ca nu-i spusesem domnisoarei Diana ca el o cautase, actionau simultan asupra mea.
Mi-era foarte rau. Imaginile se balansau fara noima prin fata ochilor si incepuse sa ma doara capul.

„Mi-e rau”  i-am zis cu o voce lesinata.
A oprit imediat masina si m-a scos la aer. Nu stiu in ce hal arata figura mea. Auzeam vocea ei venind de departe. Parca nu ar fi stat lânga mine .
„Nu cumva ai mâncat fructe nespalate din piata?”
Am clatinat din cap a negatie. Directoarea ne interzisese sa cumparam fructe din piata. La cantina, strugurii, merele, perele si caisele, puteau fi servite la discretie tot timpul zilei, indiferent de ora.

Cu ochii inchisi i-am zis.
” El a venit dupa tine insa eu l-am mintit ca ai sedinta. I-am spus ca se termina peste o ora. El a plecat si a zis ca se va intoarce dupa o ora.”

Am deschis ochii de abia dupa ce am terminat marturisirea.
Domnisoara Diana m-a intrebat : „De ce nu mi-ai spus nimic?”
Vazând ca nu-i raspund la prima intrebare mi-a pus-o pe a doua.
„De ce l-ai mintit ca am sedinta?”
Observând ca nu-i raspund nici la aceasta a continuat.
” Nu-ti place de el, nu-i asa?”

Am dat din cap ca asa este.

„De ce?” a intrebat ea curioasa.

Nu puteam sa-i zic toate aberatiile la care ma gândisem inainte si, in acelasi timp, doream foarte mult sa-i pot vorbi.

eu … Nu cred ca-i place de tine din toata inima.
diana … Crezi ca nu-i place de mine?
eu … Ii place doar asa.
diana … Doar asa? ! Ce inseamna doar asa?
eu … Adica ca nu-i place din toata inima, iar in gândul meu am continuat … ii place de tine doar pentru o saptamâna de vacanta.
diana … Deci nu ma place din toata inima! Am inteles.

Poate ca lipsa de argumente, poate ca un imbold dictat de inconstient, poate ca altceva, nu stiu ce, dar ceva m-a facut sa descarc din minte lucruri pe care nu le constientizasem anterior.
M-am trezit ca-i spun : „Daca vrei sa stii, profesorului de la masa de lânga noi ii place de tine din toata inima .”
Domnisoara Diana s-a uitat la mine total uimita ; „Ce vorbesti tu copile?! ”

Insa eu nu eram pregatita sa dau inapoi.
” L-am vazut cum se uita la tine de fiecare data. Ii place foarte mult de tine, asa de mult ca nu are curaj sa-ti spuna.”

De abia cind am terminat propozitia mi-am dat seama ca i-am vorbit cu „tu”. Mi-am dat seama ca spusesem ceva ce nu trebuia sa spun si nu aveam cum sa-mi argumentez afirmatia.

Domnisoara Diana clatina fara incetare din cap.
Nu a reactionat in nici un fel. Nu m-a mustrat in nici un fel. Nu-mi dadeam seama daca e suparata pe mine sau nu.

Am ajuns in tabara exact cind se anunta masa de seara.
Domnisoara Diana m-a trimis sa ma spal pe mâini apoi m-a luat cu ea la masa.

In seara aceea aveam mâncare de dovlecei si orez cu lapte.
Profesorul cel tânar, cu carare pe o parte, s-a asezat pe locul lui dintotdeauna.
L-am vazut cum se uita pe furis la domnisoara Diana care arata ca o printesa in rochia ei inflorata.

L-am privit si nu m-am putut opri sa nu-i spun in gând : „Prostule!”  :)
De parca m-ar fi auzit, s-a uitat brusc spre mine. O bucata de dovlecel mi-a ramas in gât. Nu cumva am vorbit cu voce tare si m-a auzit?!
Dar m-am linistit imediat.
Am continuat tot in gând : „Esti cel mai mare prost daca iti place de ea si nu esti in stare sa-i spui. Ce te sperie la Radio Vacanta?  Ca se plimba cu un microfon in mâna si stie cum sa suceasca capul fetelor? „
In acele clipe am dorit ca el sa-mi poata auzi gândurile si nu mi-ar fi pasat daca ar fi aflat cum l-am facut.

S-a uitat din nou la ea. Domnisoara Diana si-a dat seama si pentru prima data l-a privit cu alti ochi.

In gândul meu ii spuneam domnisoarei Diana : „Zâmbeste-i macar o data. Lasa-l sa intelega ca stii ca lui ii place de tine. Hai, Diana! Zâmbeste-i … !

Fac o paranteza pentru ca intorcându-ma in timp imi dau seama ca atunci nu m-am gândit nici un moment ca domnisoarei Diana s-ar putea sa nu-i placa de profesorul cel tânar.
Cu mentalitatea mea de la vârsta de opt ani, cred, desi nu sunt sigura, mi se parea normal ca ei sa-i placa de el doar pentru faptul ca lui îi place de ea.
Logica mea functiona pe baza unui algoritm incomplet.
Mult mai târziu aveam sa descopar ca oamenii nu sunt ca functiile matematice, orice functie care e injectiva si surjectiva, este in mod implicit bijectiva.
De abia in adolescenta aveam sa descopar ca nu e suficient ca cineva sa te placă pentru a-l plăcea sau a o plăcea.

Dar sa ma reintorc in cantina :)
Nimic extraordinar nu se întâmpla la masa noastra. Domnisoara Diana a continuat sa manânce fara sa-i mai acorde atentie, profesorul a terminat de mâncat, s-a ridicat si a plecat.

Am avut impresia ca se apropia un automobil; inainte sa aud zgomotul de frână m-am ridicat de la masa si am fugit afara pe una din usile laterale. Pe usa principala tocmai intrase Radio Vacanța.

După câteva minute au iesit afara împreuna si s-au indreptat spre masina.
De la distanta am vazut cum masina o ia alene din loc.

11 gânduri despre „domnișoara Diana (3)

    • Cred ca exagerezi :) … sau poate ca eram eu o fetita cam obraznica ce stia destul de bine cum stau lucrurile.
      Bineinteles ca nu constientizam in amanunt ce vrea sa insemne atractie sexuala dar stiam ca intre femei si barbati exista atractie.
      Vazusem in parc destule cupluri care se sarutau si acest fapt mi se parea normal :)

      Apreciază

  1. Pingback: Primăvară « Mirela Pete. Blog

    • Nu ma incadrez ca varsta la categoria „copiii de azi” :), afirmatia ta e adevarata cu mentiunea ca nu se poate generaliza aprecierea. Chiar si in ziua de azi (mai) exista copii foarte copilarosi.

      Apreciază

  2. Când se atașează de o persoană aproape adultă, copiii au tendința să devină ”pețitori”! Mie mi s-a întâmplat să-mi doresc ca o anume ”Sanda” să se mărite (!) cu un anume ”Silviu” și mă bucuram dacă-i vdeam întâlnindu-se întâmplător. Of, ce dezamăgită am fost când Sanda mea s-a împrietenit cu un tip bărbos, pletos , în blugi (o raritate atunci), cu care s-a dus singură la mare (da, tot la mare), stârnind povești prin orășelul copilăriei mele…Da, Zina are dreptate, copiii nu își dau seama de cee ce e dincolo de o așazisă normalitate, pe gustul lor. Îmi place cum povestești, mult de tot și fug la capitolul următor chiar acum!

    Apreciază

Lasă un răspuns

