fuziune inedită … efecte neașteptate


designer Philippe Guilet/artizan Maria Zapca

colecția Prejudecăți

*
Spuneam ca pentru colectia Prejudecăți – 100%RO  stilistul francez  Philippe Guilet  s-a inspirat si din portul popular maramuresean. Dar nu numai atat :)
Dânsul a combinat elemente ale portului traditional românesc cu cele ale vestimentatiei din perioada de sfarsit a dinastiei Tudor din Anglia.
Va intrebati ce a rezultat din aceasta combinatie neasteptata?
Ei bine, in aceasta postare voi prezenta cateva tinute pe care le-am denumit ‘de fuziune’.

Dar mai intai sa creionez in linii mari tinutele feminine  de la sfarsitul   dinastiei Tudorilor (1485-1603),  dinastie ce a dat istoriei Angliei regine celebre care au starnit imaginatia producatorilor de film. Prin intermediul filmelor, toaletele femeilor de la curtea regala au devenit cunoscute pe intreg mapamondul.

Acestea se caracterizeaza in special prin rochii cu gulere inalte, foarte elaborate, confectionate din materiale scumpe, prin broderii discrete si prin corsete ce creau talia ‘de viespe’ dar care, imi inchipui, produceau adevarate torturi femeilor cu kilograme in plus :)

Imaginea cu care am deschis blogul prezinta o creatie la care si-a adus contributia o meșteriță din Maramures.
E vorba de Maria Zapca din Săpânța – comuna celebra prin cimitirul ei vesel – cea care a realizat  benzile tesute impodobite cu margele ce marcheaza pliurile fustei, corsajul multicolor dar si poșeta fantezi purtata de manechinul care a prezentat tinuta.

Mie Maria Zapca mi-a atras atentia in fotografia facuta la Ambasada Franței din Bucuresti  datorita faptului ca dânsa fusese singura invitata ce avusese curajul sa vina in opinci :)

 


Maria Zapca alaturi de modelul ce i-a purtat creatia

http://www.romanialibera.ro/cultura/oameni/maria-zapca-vedeta-din-sapanta-si-arta-ei-100-romaneasca-274611.html

*
Privind o alta fotografie, de data aceasta realizata la parada modei – manechine alaturi de creatorii obiectelor vestimentare – i-am remarcat zambetul. Un zambet ce dezvaluie o stare : aceea a unei persoane multumita de faptul ca munca i-a fost apreciata si mandra pentru ca a reusit sa faca cu mainile ei lucruri ce au furat inima unui creator de moda francez trecut prin furcile caudine ale marilor case de moda pariziene.

 

 

O alta creatie a lui Philippe Guilet, pe aceeasi linie a gulerelor inalte, o reprezinta aceasta bluza alba cu multi bumbi. Desi simpla in comparatie cu alte modele prezentate in colectia sus amintita, e de o eleganta rafinata rezultata din stilizarea si reinterpretarea modelelor camasilor cu incretituri din portul traditional romanesc.

 

 

Mi-ar fi placut mai mult daca ar fi fost combinata cu o fusta lunga pana la glezne …

 

 

Voi incheia cu tinuta Ileana, desemeni de inspiratie „Tudor”, dar care pe mine ma duce cu gandul la haiduci si la Tudor Vladimirescu, absolut fara nici o legatura cu numele  :)  … si sa nu-mi cereti sa explic de ce.

 

ținuta Ileana, colecția Prejudecăți – creator Philippe Guilet
foto Andrei Ivan, Palatul Cotroceni, București

 

13 gânduri despre „fuziune inedită … efecte neașteptate

  1. Pingback: Vinete yummy! Culinare personale III « Mirela Pete. Blog

    • Esti prima persoana care e de aceeasi parere cu mine :)

      Da, imi plac mult vinetele. Multumesc pentru linkul cu retete.

      PS. Din pacate reteta de vinete e cu carne :( … dar am retint-o pe cea de prajitura cu piersici.

      Apreciază

  2. Nu mănânci carne ? …
    În loc de carne tocată se face aceeași cantitate de ceapă înăbușită, cu orez puțin prăjit, morcov ras, ciuperci tocate, roșii sau pastă de tomate, verdeață, sare, piper, înăbușite la foc mic. E nespus de bun ! Te rog să încerci !

    Apreciază

    • Daca nu sunt obligata, nu :)

      Mie ciupercile champignon nu prea imi plac in combinatie cu orezul si, din pacate, pe aici nu se gasesc hribi :(

      Nu stiu daca ai folosit vreodata „trambita piticului”. Eu le-am descoperit in premiera vacanta trecuta la Bucuresti, uscate si ambalate, la Carrefour.
      Le-am facut cu spaghetti si mi-au placut asa de mult incat la intorcere am adus cu mine o jumatate de geamantan … trambita piticului, hribi si galbiori uscati.

      Apreciază

  3. Minunate tinute, iar imbinarea intre traditional romanesc, englezesc regal si modern este foarte reusita !Daca vorbim de fusta manechinului, cred ca era potrivita una stramta lunga pana la glezna.Felicitari pentru postare !

    Apreciază

    • Am omis un punct important : manechinele, sau mai bine zis fizionomia si coafura lor, trebuie sa fie compatibile cu modelele vestimentare. Cred ca un procent important al succesului unei parade de moda e dat tocmai de aceasta compatibilitate :)

      Apreciază

  4. Terbil designer, grozavă sursă de inspirație! Minunăție de bluză, cea cu nasturi negri la spate.
    Te felicit pentru postare!
    P.S. Ai făcut vinete? Spor și poftă bună! Și mie îmi place trâmbița piticului. Voi pune un sos de ciuperci la următoarea postare cu personale culinare! ;)

    Apreciază

    • Philippe Guilet e un designer mai ciudat in felul lui si daca nu ma insel e de viță nobilă.

      Nu inca, desi am cumparat materiile prime :) Astazi sotul meu m-a invitat sa luam pranzul la restaurant. Asa face ori de cate ori descopera ca s-a deschis unul nou prin imprejurimi.

      Sper ca maine dupa-amiaza sa reusesc sa le gatesc.

      Apreciază

  5. Pingback: retete,retete culinare,retete salate

  6. Pingback: MERGEM LA TEATRU ! Cum ne comportăm ?

Lasă un răspuns

