inspirații românești – 2

tom-ford-rtw-ss2012-01-225x300.jpg

 

Spuneam intr-un comentariu din postarea anterioara ca am in buzunarul virtual doua surprize mici si o mega-surpriza :)

Voi incepe cu prima mica surpriza ce se intituleaza Tom Ford.

Cine e acest Tom Ford si de ce m-am oprit asupra lui?

Tom Ford, pe numele său adevarat Thomas Carlyle Ford (n.1961),  e un director de film si creator de moda american, gay declarat,  fost director de creatie la Gucci, cel ce a reusit sa dubleze vanzarile acestei firme, colaborator al unor mari case de moda si autorul unei recente colectii vestimentare inspirate din iile romanesti.

 

Tom-Ford-Spring-Summer-2012-222x300.jpg

Dupa cum se vede, el a atacat frontal Romania cu o colectie inspirata de camasile traditionale transilvănene – spun agentiile de presa internationale.
S-ar putea să gresesc dar, in intentia de a localiza mai exact izvorul de inspiratie, m-am oprit in zona Sibiului … la Gura Râului.

E de apreciat perseveranta creatorului de a nu renunta la formula alb-negru desi chiar si inainte de prezentarea oficiala a liniei vestimentare, dar si dupa aceea, s-au auzit destule voci neincrezatoare ce-au afirmat ca  alb-negrul nu ar reprezenta tocmai o combinatie fericita pentru o colectie de primavara.

 

Tom-Ford-ie-romaneasca-1-140x300.jpg

 

In ciuda acestor pareri sceptice modelele lui Tom Ford s-au bucurat de succes.
Linia inedita propusa, eleganta si simplitatea, finetea materialelor, dar si  modul in care au fost stilizate detaliile, au facut ca agentiile de presa internationale sa acorde importanta evenimentului.
Cuvantul „ie” a fost pronuntat de prezentatorii TV de pe mai multe meridiane ale mapamondului.

Cantareata britanica Adele a pozat intr-o  „ie  Tom Ford” pentru coperta revistei Vogue.
Suna ciudat alaturarea cuvantului „ie” de numele designerului american, nu-i asa?

 

Tom-Ford-adele-vogue-us-march-2012-9-tom-ford-romanian-blous.jpg

Pentru finalul postarii am ales  un altfel de top model. O sibiancă adevarata intr-o ie veritabila, nestilizata, ambele, adica sibiancă si ie, cu nimic mai prejos de Adele de pe coperta revistei Vogue.

 

sibianca.jpg

una sibianca verra :)

24 de gânduri despre „inspirații românești – 2

  1. referitor la „furturile” astea si „unicatele” culturii romanesti: eram acum cativa ani intr-un sat din Estonia, la o familie. Si la masa ni s-au servit racituri, facute exact ca in RO. Le-am spus: „Stiti, la noi f multi considera mancarea asta o chestie specific romaneasca.” La care ei: „serios?! si noi care credeam ca o sa va dam ceva ce n-ati mai mancat ever.”

    Apreciază

  2. Eu mi-am făcut lucrarea de diplomă având ca sursă de inspirație pictura Egipului antic, scrierea asiro-babiloniană și feroneria Art Nouveau, pe cele trei secțiuni: imprimeu, tapiserie și creație vestimentară, iar la panou decorativ am ales vitraliul gotic și copacul! Și zău că nu le-am spus. M-am inspirat folosind aceste surse nemuritoare și atât.
    Acum dacă facem un studiu după natură, se pare că plagiem copacii!
    Ei, glumesc, dar știu eu că înțelegi.
    Tom Ford îmi place și gata. Adele e mult mai voluminoasă în realitate, dar îmi place și ea!

    Apreciază

    • Arta Egiptului antic am descoperit-o cu adevarat de abia in urma cu vreo cinci ani. Atunci am remarcat culorile lor … ocru, rosu caramiziu, verde inchis, bleumarin … dar si felul in care s-au folosit de alb si negru pentru a marca detaliile importante.

      Apreciază

  3. Pingback: SALATE (4) - Salata de fasole verde cu usturoi

  4. Ma bucura faptul ca s-a pus in valoare vestimentatia populara romaneasca ,stilizata evident. Jos palaria fata de frumusetea autentica a sibiencei si a tinutei ei !Bravo pentru postare !

    Apreciază

  5. Pingback: LONDRA in picturile unor contemporani - Leslie Olven

Lasă un răspuns

