invitatul de azi – kaoru saito

.

 

Ce mi s-a lipit de suflet imaginea asta! … e imposibil sa nu-ti placa :)
Nici nu incerc sa inteleg de ce. Pur si simplu imi place.
Ea m-a condus in universul unui artist japonez contemporan.

Kaoru Saito (n.1931)  lucreaza in special apeland la o tehnica mai deosebita denumita mezzotint.
Mezzotintul a fost inventat in 1642 de catre un amator german pe nume Ludwig van Siegen si a fost utilizat de-a lungul timpului de mai multi pictori si gravori.
Dintre artistii contemporani ce au folosit in mod extensiv tehnica mai sus numita ii amintesc pe M.C Escher, cu ale lui celebre iluzii optice, si pe Toru Iwaya – un alt pictor japonez cu inventivitate imagistica.

 

 

Despre Kaoru Saito nu se gasesc suficiente informatii pe net; la cele in limba engleza ma refer, in japoneza cred ca sunt destule :)
Dar in locul cuvintelor vorbesc lucrarile sale, si o fac in mod extrem de convingator.  Si tocmai din cauza ca m-au convins le-am adus aici pe blog.

 

 

Fata in kimono rosu mi-a adus aminte de altcineva despre care am vorbit nu foarte demult pe blog.
Va mai aduceti aminte de Geesje Kwak? … sau mai bine zis  „fata in kimono” ce l-a inspirat pe olandezul George Hendrik Breitner  ?
Breitner a pictat-o pe micuta Geesje in perioada anilor 1893-1895, deci cu mult timp inainte de a se naste Kaoru Saito.
Stateam si ma intrebam daca artistul japonez cunoaste picturile lui George Hendrik Breitner.
Daca as fi avut adresa lui de mail i-as fi trimis niste linkuri cu picturile ce o infatiseaza pe Geesje. Nu o spun in gluma.

 

 

