viața ca un ecou

 

Mohammad Ehsai, Ecoul Cuvântului
Muzeul de Artă Contemporană, Teheran

 

De fiecare dată când plec pentru mai mult timp undeva, și mă reîntorc acasă, mă bucur să le găsesc pe toate la locul bine știut.
Acolo, în vizuina mea – cum am obiceiul să-mi alint camera, deși uneori o mai denumesc și ‘capsula timpului’, lucrurile mă întâmpină ca și cum le-aș fi lipsit

Lap-topul de pe masa acoperită cu diverse notițe cândva importante, imagini trase la xerox, diagrame, creione colorate cu vârful tocit, pixuri, CD-uri preistorice și câteva castane ciocolatii adunate vara trecută de pe o stradă din apropierea liceului, plus tot felul de nimicuri acoperite de un strat fin de praf, mă întâmpină cu familiaritate.

Da, m-am întors acasă,  am impulsul de a le spune cu voce tare in timp ce valsez de-a lungul geamantanelor înșiruite lângă perete.

Un tatami de vise, deși soțul meu zice că-i bun doar pentru a tortura oasele, mă așteaptă în aceeași poziție strâmbă în care l-am lăsat.

Mă întind pe saltea cu ochii ațintiți în tavan.
Dantele din lumini și umbre alunecă în jurul meu trase parcă de o ață invizibilă. La fel ca și cuvintele care-mi vin în gând, ca niște ecouri dintr-o altă lume unde cineva cunoscut îmi vorbește ca și cum i-aș sta în față.
Lumina filtrată de jaluzelele verticale, mișcate încet de vânt, desenează modele ciudate pe pereți, inegale, lipsite de armonie, asemănătoare cu tăcerea stânjenitoare și prelungă dintre mine și …

… și mă simt prizonieră într-un lampion chinezesc.
Respir, respir, respir … până când se va stinge lumina.

 

7 gânduri despre „viața ca un ecou

  1. Îmi place camera ta cu amintiri, cu tatami, cu jaluzele care filtrează lumina, cu niște castane adunate vara trecută…are un farmec deosebit, mi-o imaginez…Sigur nu ai și un obiect parfumat (chiar parfum) care te așteaptă acolo, liniștit , dar cu un aer princiar?! Eu un gând despre petale parfumate și lemn prețios în spațiul de locuit descris. ;)

    Apreciază

  2. Pingback: -X- » Blog Archive » khosh nevisi … scriere frumoasă

Lasă un răspuns

