banalităţi de joi

  Donald Flather, Desert and Sage

[…]

În orele întemniţate-n vid
nu e loc de nimeni.
În acelaşi pretutindeni fără de coordonate
paşii calcă apăsat pe norii grei de apă
iar de sus plouă cu ţărînă mirosind a flori de cîmp.

Treci intermitent pe lîngă tine însuţi
înghiontind singurătatea pe care o ţii de mînă,
şi deşi ţi-ai lăsat deschisă colivia sufletului
cuvintele au uitat să zboare,
iar tentativa de a te sinucide pe coala de hîrtie
nu mai poate impresiona
nici măcar un banal semn de exclamaţie.

Sensibilitatea e ca rugina
de pe vapoarele ancorate prea mult timp
prin porturi;
stîrneşte milă nu unui adevărat lup de mare
ci numai acelora ce niciodată
nu au navigat debusolaţi
pe meridianul imposibilului.

În orele întemniţate-n vid
treci intermitent pe lîngă tine însuţi,
cu busola în mînă,
călcînd anapoda prin bruma de viaţă
ce ţi-a mai rămas de trăit.

Nu te speria, nu te vei întîlni prea curînd …
căci bătrînului lup de mare din tine
îi e încă frică de pînzele umflate de vînt.

10 gânduri despre „banalităţi de joi

  1. >Am luat din urma posturile la care am lipsit motivat (intre timp, scumpa mea Enya a fost si Cleopatra, si premianta la serbare etc, urmeaza ziua ei, dar cu colegele s-a tinut deja, mami si tati au facut tot, evident!), asa ca iti dai seama cat de ocupata am fost! Dar am nimerit bine. Banalitati? N-as zice! Imi plac la nebunie culorile lui Donald Flather in Deset and Sage, diferite fata de ceea ce stiam din opera canadianului, in care predomina peisajele hibernale. Si versurile sunt deosebite. Ma intreb daca e adevarat ca:Sensibilitatea e ca ruginade pe vapoarele ancorate prea mult timpprin porturi…Posibil, dar n-as da sensibiltatea pe metalul inoxidabil.O seara frumoasa!

    Apreciază

  2. >Iarasi am probleme cind iti acesez blogul. Nu mi se deschide pina la capat … deci nu-l pot citi in intregime. De la sine inteles ca nici comentariile nu le pot citi :(.Pe Donald Flather l-am descoperit ieri dimineata :)Citeodata, la prima ora cind deschid compul, scriu un sir de trei-patru cuvinte si dau click pe "search image" … iar surprizele nu intirzie sa apara.Cind am scris rindurile chiar asa am gindit, ca "sensibilitatea e ca rugina de pe vapoarele ancorate prea mult timp prin porturi" …In acel moment ma aflam pe tarmul Marii Caspice, in portul Anzali …

    Apreciază

  3. >banale, ca mine, e tot ce am tot zis şi apoi şterstabloul ACESTA mă "urmăreşte obsedant". este perfect, aş zice dacă aş crede în existenţa perfecţiunii, puternic şi VORBEŞTE cu mine.citind textul(nu mai zic poezie să nu te supăr)fragmentat pot să iubesc şi să urăsc simultan:)şi mi-am amintit ceva ce ştiu că-ţi place şi ţie, un distih paradoxist al lui F.Smarandache:"Loc al tuturor/ Şi-al nimănui"

    Apreciază

  4. >Mirela, cred ca dificultatile tehnice tin de reteaua mea de internet … CELLA, da, Smarandache spune 'paradoxuri' ce-mi plac :)"fragmentat pot să iubesc şi să urăsc simultan:)"Fragmentele adunate impreuna formeaza un intreg?Daca da, cum l-ai defini.

    Apreciază

Lasă un răspuns

