tristețe în verde

Kimon Loghi – Femeia în verde
Muzeul Național de Artă, București

In postarea anterioara am vorbit despre pictorul (a)român Camil Ressu. Voi pastra registrul aducand pe blog un alt tablou semnat de un pictor aromân.
S-ar putea ca numele Kimon Loghi sa nu va spuna nimic.
Nu-i bai :)

Dar cu toate astea sunt convinsa ca inca din prima clipa in care ati privit-o pe femeia in verde v-ati dat seama ca autorul  portretului a fost un pictor talentat.
Spun „a fost” deoarece pictorul, cu mai bine de o jumatate de secol in urma, a plecat din lumea noastra.

Dar cine a fost acest Kimon Loghi ale carui lucrari se pot intalni in colectii private din strainatate, sau la diverse case de licitatii, si despre care noi nu stim mare lucru ?
Un raspuns partial poate fi gasit aici :
http://ro.wikipedia.org/wiki/Kimon_Loghi

Kimon Loghi (1873-1952) a fost considerat drept un exponent al simbolismului … insa picturile lui au o aura de modernitate, un realism  bine dozat, o paleta cromatica subtil ierarhizata  cu ajutorul careia artistul reuseste sa creeze „atmosfere”.
Pe mine personal acest tablou de la Muzeul de Arta din Bucuresti m-a teleportat cateva minute in perioada interbelica, in atmosfera acelei societati din care provine personajul tabloului … acorduri de jazz, cafenele cochete, parcuri cu fanfara, vacante la Balcic, Sinaia, Karlovy Vary,  Baden – Baden, Viena, Veneția, Roma, Paris sau Nisa, bijuterii Art Noveau, scrisori înțesate cu franțuzisme, flirturi mai mult sau mai putin vinovate cu cate un student la Litere, un avocat  celebru pentru prestatia la bara sau un industrias amator de senzatii in discordanta cu varsta si excesul de kilograme pe care sacoul impecabil croit nu reuseau sa le ascunda.

Asa o vad eu: drept o exponenta tipica a clasei sociale din care provenea. Ma intreb daca a avut o biografie tipica.

Femeia in verde :) … oare cine a fost dânsa … si de ce tristețea din ochii ei ?

 

8 gânduri despre „tristețe în verde

    • Da, si ganditoare. Pozitia usor inclinata a capului (ne) conduce la aceasta concluzie.

      Fiecare intelege/analizeaza o opera de arta printr-o prisma proprie.
      Am incarcat imaginea aproape in marimea ei originala, asa cum am fotografiat-o in muzeu. Privita la acea dimensiune, tristetea privirii iese in evidenta.

      In acest moment imi dau seama ca pe chip i se citeste o umbra de dezamagire …

      Apreciază

  1. Se simte influenta lui Theodor Aman. E un portret de-a dreptul frumos! Stii, nu te mint, seamana cu bunicul meu la trasaturi. Nu cu bunica, cu bunicul…cu care eu seman un pic. Mai sa fie!

    Apreciază

      • l-am descoperit pe Kimon Loghi in august 2001 cand am vizitat Muzeul de Arta din Bucuresti…Acest portret a ramas intiparit in memoria sufletului meu deoarece m-am identificat intrutotul cu femeia in verde…a fost ca si cum ea eram eu , povestea ei era povestea vietii mele, sufletul meu era acelasi cu al ei…de cand ma stiu am adorat verdele, iar tristetea mi-a fost partener de drum…

        imi aduc aminte ca un grup de asiatici a venit si ne-a fotografiat pe amandoua, asa am trait cele 5 minute de celebritate!

        Apreciază

  2. In august 2001 am venit in Bucuresti pentru examenul de definitvat si o prietena mi-a propus sa vizitam Muzeul de Arta. Nu pot uita momentul in care ochii mei au intalnit-o pe „Femeia in verde”! A fost ca si cum m-as privit pe mine insami pana in adancul celor mai tainice unghere ale sufletului…Nu mai tin minte decat ca era un grup de asiatici care s-au repezit sa ne fotografieze pe amandoua…si uite asa am trait cele 5 minute de celebritate!!!

    au trecut multi ani de atunci, dar femeia aceasta a ramas intiparita in memoria sufletului meu…ironia sortii a facut ca pana in acest moment s-o tot caut si de-abia acum s-o gasesc! Iti multumesc pentru aceasta reintalnire!

    Apreciază

  3. Faptul ca ai redescoperit-o ma bucura sincer. La fel ca si pe tine, si pe mine m-a impresionat „tristetea verde” ce o invaluie.
    Pictura aceasta are un aer special … o vibratie ce deriva atat din culoare cat si din privirea personajului feminin.

    Apreciază

  4. Pingback: -X- » Blog Archive » tristețe în roșu

Lasă un răspuns

