absenţă

am să lipsesc o zi, cât viaţa-ntreagă,

fără ca cineva să-mi numere paşii
mă voi îndepărta,
mă voi îndepărta atât de mult
încât nu te vei mai îndoi
că exist.
distanţa va rămâne-n urma mea
ca trena unei rochii de gală,
sau ca o maree înşelătoare,
ce te va goni mereu înainte de a te chema.
imagine blog – Silent Observer, Alfred Gockel
39 de gânduri despre „absenţă

  1. >vad in tablou un barbat trist si obosit si un el strangand-o la piept pe ea, poate pentru ultima data, acestia fiind de fapt o amintire a barbatului …aaaa … si mai vad litera A :D

    Apreciază

  2. >:), corect si de data aceasta!Parul castaniu-roscat al fetei din bratele barbatului a fost primul element care mi-a atras atentia.Imaginea izvoraste direct din irisul ‘tacutului observator’.Tristetea fara de speranta a ochiului nu lasa loc pentru nici un fel de dubiu : e vorba de o amintire, de un gest imposibil de repetat in viitor.Litera „A” din prim-planul imaginii, greu de observat la prima vedere, cred ca are legatura cu prenumele pictorului : Alfred.Dar la fel de bine s-ar putea sa insemne si altceva.Mi-a placut acuarela pentru ca este destul de ambiguua si predispune la visare :).

    Apreciază

  3. >@oceaniaPicturile abstracte au un avantaj fata de restul picturilor. De cite ori le privesti, uneori si in functie de starea psihica de moment, poti descoperi noi detalii si poti face noi (re)interpretari.@anonim… nu sunt eu profesoara care da calificative la testul de „imaginatie”.Cred ca mai degraba e vorba de o lipsa de antrenament in a privi dincolo de imaginea propriu zisa si de a face unele corelatii intre culori si formele pe jumatate creionate.@justblueReciproca e si ea valabila :)Imi pare bine ca te-ai ratacit pe aici …

    Apreciază

  4. >Mi-ar fi placut sa-mi imaginez ce vrea sa spuna pictorul,dar am aflat raspunsul citind comentariile.Sunt curioasa daca as fi vazut litera „A”.Cam tristi pictorul si poetul. :(Ai gasit ceva in papuci simineata cand te-ai trezit?

    Apreciază

  5. >imi aminteste de cineva pe care l-am iubit mult, m-a inselat, l-am inselat, ne-am indepartat, eu am plecat in strainatate, el a ramas acasa, ne-am casatorit cu altii, si pe care nu il voi uita niciodata.

    Apreciază

  6. >Nu stiu ce sa adaug. Povestea ta mai putea avea si o alta varianta. A insela pentru ca ai fost inselat nu poate reprezenta o solutie … … dar sa stii ca ma bucur ca acest blog ti-a adus aminte de el :)

    Apreciază

  7. Intre pictura si poezie, in general, dar si in acest caz particular, prefer poezia. Astfel incat voi remarca motivul prezentei in absentia, dar si campul semantic al detasarii, reprezentat in text prin cuvintele conotate: pasii, indeparta, distanta, urma, va goni. Enuntarea lirica apartine unui eu care metamorfozeaza in cuvant elanul iubirii. Tensiunea poetica este partial umbrita, paradoxal, de utilizarea retorica a timpului viitor.

    Apreciază

    • Asta se cheama o analiza pe text!

      Din moment ce poezia, ca specie literara, nu se bazeaza intotdeauna pe o structura logica, nu se stie niciodata ce a vrut sa spuna cu adevarat autorul.
      Uneori nici autorul nu e constient de mesajul cuvintelor sale.

      Apreciază

  8. împletiri. viaţa e făcute din cordoane argintii împletite, destine îmnănunchiate în buchete de flori.
    poezia e, ca orice artă, curgere. inspiraţia e o energie coborâtoare, duală, ce înalţă spiritul pentru că în esenţa ei eterică stă amintirea viitorului. pe acolo curge sinele adevărat, de aceea conştienţa păleşte în faţa prezenţei artei.

    trebuie să adaug şi fondul sonor, textura puţin sărată a biscuiţilor pe care îi înfulec acum şi poate sincron sunetului tastelor, luciul negru al tastelor care îmi inundă nervii din buricele degetelor cu senzaţii de litere puţin şterse, dar atât de frumos împletite: http://www.youtube.com/watch?v=IqlE2g2PyUo&feature=g-vrec&context=G282ebfeRVAAAAAAAABg

    des-compunerea abstractă a aşteptării, liniştea observaţiei, transformarea din undă-particulă în particulă singulară, toate sunt posibilităţi ale unui viitor ales. eu i-aş spune predestinare tabloului şi frunze de toamnă poeziei.

    Apreciază

    • Ai un dar de a despica firul in patru! … sau e vorba de o placere sadica? :)

      „des-compunerea abstractă a aşteptării” se poate transforma intr-un subiect de meditatie indepedent de cauza generatoare.

      Apreciază

      • nu e o plăcere şi nicidecum sadică :), este modul meu de avedea lumea, doar că încerc după despicare să văd şi ansamblul.

        câteodată curge ca un râu prin mine, inspiraţia, e un şuvoi pe care nu îl pot opri.

        da. aşteptarea e pretextul răbdării şi compunerea inversă a acestuia poate dezvălui acele faţete la care nu se uită nimeni. e în fon un univers al posibilităţilor mai mult decât al probabilităţilor.

        iar meditaţia e foarte utilă şi, cred, parte din viaţa omului de mâine, acum că am deschis subiectul.

        în ceea ce priveşte arta, eu sunt fascinat de infinitele faţete şi mă plec de fiecare dată în faţa curgerilor, sunt extatic când găsesc o melodie pe frecvenţa sufletului meu sau o imagine care mă face să lăcrimez. şi mai ales când penelul îl ţine un heruvim pictând cerul seara :)

        Apreciază

  9. Wow ! Ce de-a cuvinte… Până la urmă, prefer să tac despre poezii și picturi ! Îmi amintesc de lucrarea unui contemporan, dus dintre noi. Unul vedea în ea focuri de artificii, altul crizanteme, altul puf de papadii iar altcineva manunchiuri de limbrici. Brrr !

    Apreciază

  10. Pingback: Miercurea cu muguri tineri « Mirela Pete. Blog

  11. Pingback: Poftiți la teatru! Miercurea cu afișe « Clipe de Cluj

  12. Pingback: 17 martie: St. Patrick’s Day, Ziua Irlandei. Slainte! « Mirela Pete. Blog

  13. Pingback: Vent Vert…vânt verde! « Mirela Pete. Blog

  14. Pingback: Tineri arhitecţi din Germania. Expoziție la Muzeul de Artă din Cluj « Clipe de Cluj

  15. Pingback: Henri Matisse sau lux, calm și voluptate « Mirela Pete. Blog

  16. Pingback: Ziua porților deschise la Teatrul Național ”Lucian Blaga” « Clipe de Cluj

  17. Pingback: Ilustratori care îmi plac: Beatrix Potter « Mirela Pete. Blog

  18. Pingback: Ilustrații de Arhur Rackham « Mirela Pete. Blog

  19. Pingback: Magnolii roz în Grădina botanică. MFC « Clipe de Cluj

  20. Pingback: Ilustratori care îmi plac: Errol Le Cain « Mirela Pete. Blog

  21. Pingback: Ilustratori care îmi plac: Edmund Dulac « Mirela Pete. Blog

  22. Pingback: Ilustrație nouă. Life in Pictures « Mirela Pete. Blog

  23. Pingback: Din ilustrațiile mele la Pink Mondays « Mirela Pete. Blog

  24. Pingback: COLT ALB de Jack London - partea a V-a (ultima parte)

  25. Pingback: ZIUA MONDIALA A TEATRULUI (1) 27 Martie | Zinnaida

  26. Pingback: COLT ALB partea a V-a

Lasă un răspuns

