linişte cristalină

A. Lasta (?)
Muzeul de Arte Frumoase, Palatul Saadabad, Teheran

Bineinteles ca tabloul nu se intituleaza asa, dar, privindu-l,  asa mi-a venit sa-i spun :)
Pe verso e semnat  A.Lasta si nimic altceva mai mult nu se stie despre aceasta pictura de la  Palatul Sa’ad Abad.

Profesionismul e evident atat in modul impecabil de executie cat si in felul in care a fost conceputa compozitia.

Fundalul, spre exemplu, e conceput in tonuri muzicale. Parca aud acorduri cristaline  de pian de undeva dintr-o camera alaturata.
Toarta canii de apa se contureaza perfect pe fundal, desi, cromatic, sunt in aceeasi gama.
Piersicile, aproape ca le poti simti puful, au fost executate migalos fiecare in parte.
Si ar mai fi de notat tehnica de redare a lumina …

Coloristic, per ansamblu, tabloul induce liniste, calm, abandon …

Am ‘batut’ netul in cautarea lui  A.Lasta.
Nu l-am gasit …

 

 

Anunțuri

14 gânduri despre „linişte cristalină

    • Culorile ‘se acordeaza’ excelent intre ele.

      Ce ma intriga pe mine e faptul ca traiesc cu impresia ca tabloul a fost pictat de cineva, nu stiu cine, dar in orice caz o persoana talentata, iar acea semnatura A. Lasta ar reprezenta semnatura unui fost proprietar.

      Apreciază

  1. :)) si pe mine ma enerveaza puful lor… dar avand foarte multi piersici acasa la ai mei, am invatat sa trec peste bariera primului impuls, sa le spal cu rabdare indepartand puful si sa descopar savoarea lor ;)

    Apreciază

  2. exergy, mi se intampla ceva ciudat. Mi se pare ca scriu ce am mai scris, ca simt ce-am mai simtit… sau poate si mai ciudat ca mi-am insusit cuvintele si/sau simtirile altcuiva.

    Desi am renuntat treptat la diverse atractii ale internetului, socot ca mi-ar trebui o pauza integrala de la internet.

    Apreciază

    • Ba da, cei de la muzeu sunt interesati de tablouri numai ca situatia e putin mai complicata si e mai greu de inteles pentru cei dinafara. De aceea imi permit sa dau unele explicatii.

      Iranul se afla sub embargou si desi intr-o prima faza s-a spus ca embargoul va fi doar economic si ca nu va afecta relatiile culturale, tarile vestice il aplica pe toate directiile.
      Expertii de arta, specialistii, arheologii, lingvistii din tarile pe care noi le numim democrate, nu au libertatea de a raspunde invitatiei colegilor iranieni si nici de a incheia contracte de colaborare pentru expertizarea operelor de arta, traducere de inscriptii si manuscrise, datarea relicvelor, etc, etc.
      Vaticanul reprezinta o exceptie :)

      Mai rau e ca, tot aceste tari, vand la licitatii obiecte de valoare furate din Iran. Ca daca tot e embargou hai sa ne facem de cap ca nu dam socoteala mollahilor.
      E o scuza buna pentru unii sa traficheze sau sa intre in posesia unor obiecte de valoare inestimabila.
      Uneori Interpolul, indirect, ii ajuta.

      ” INTERPOL says it will not help the Islamic Republic of Iran locate a stolen Achaemenid bas-relief, sold at Christie’s auction house.

      The International Criminal Police Organization (INTERPOL) says there is no evidence that the artifact was stolen from the country.

      This is while the British Customs has informed Iran’s Cultural Heritage, Handicrafts, and Tourism Organization that the bas-relief is still in England.

      The artifact was sold in a 1974 New York auction, and the French buyer kept it in his private collection for 30 years. Iran proposed 500,000 pounds to buy back the bas-relief, however, the owner did not agree and sold it online.

      http://www.chnpress.com/news/?id=7457&section=2
      The Iranian embassy in London voiced its objection to the sale, saying that the bas-relief is a cultural relic which was stolen from Persepolis 30 years before the Islamic Revolution.

      A stone carving of a soldier head belonging to the ancient Apadana palace in Persepolis was auctioned in London on Oct. 25, 2008 for an estimated $1,188,000.”

      Un exemplu de muzeu cu foarte multe piese furate sau cumparate pe cai ilicite si carora nu le poate dovedi provenienta e muzeul MIHO din Japonia.

      Ca sa nu mai vorbesc de cazul obiectelor luate pentru experizare si pe care tot amana sa le inapoieze.

      Apreciază

  3. Sunt de acord cu toate cele spuse despre pictura ,accentuad faptul ca ”redarea” transparentei sticlei este specifica doar unor maestri.Dar anul in care a fost realizata pictura…?

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s