căutătorul de perle

 

Deseori,  răs-de-dimineaţă,  il puteai zari pe plaja pustie. Pasii i se infundau pana la glezne in nisipul umed si racoros. Era masiv si calca greoi dar cei ce l-au vazut inotand spuneau ca are o agilitate nemaipomenita in apa.  Un leopard al adancurilor – afirma o doamna  strident vopsita, trecuta de a doua si a treia tinerete. Un delfin cu chip de om – adaugă pustiul de la debarcader.

Cautatorul de perle ! … ma fascina meseria lui.  Ii urmaream incordarea trupului bronzat si apoi relaxarea indusa de valurile agitate  cu spuma dantelata.

Credeam ca o face pentru bani, ca se scufunda in adancuri pentru a gasi  perlele visate de bijutierii marilor case de moda.

Nu era bogat, cum s-ar fi putut crede, si nimeni nu punea  la indoiala  faptul ca dansul descoperise cele mai  neobisnuite  perle.  Uneori le arata prietenilor sau  turistilor popositi  pe insula cu nume monosilabic.

E ciudat ,  am conchis pentru mine. Deci nu le vinde. Le pastreaza numai pentru el !  Si am zambit incantata ca mai exista astfel de oameni.

Intr-o zi mi-a vorbit despre perlele negre, semitransparente,  in forma de pară.  Credeam ca glumeste sau ca se amuza pe seama nestiintei mele  in ceea ce priveste fauna mărilor si oceanelor.

M-am decis sa-i urmaresc miscarile. Se scufunda minute in sir, intotdeauna inainte ca  soarele sa rasara pe deplin. Parea  sa  nu aiba  nevoie de aer.  Plonja des cu pauze foarte scurte.  Stiam precis ca e in cautare de ceva  si ca acolo,  pe fundul nisipos, daduse de indicii ce-i confirmau ipoteza.

Intr-o alta zi am vorbit din nou. Avea ochii ca taciunii incinsi. O bucurie ascunsa sta gata sa-i explodeze prin pori.
In acea zi se scufundase cu o  indaratnicie suspecta.
Mai in gluma mai in serios i-am zis ca-l paşte sindromul Taravana.

Hohotul lui de ras s-a rasfrant liber peste ape, ecoul fiindu-i taiat pe din doua de tipatul unui pescarus. Cata durere  fusese in acel hohot! … mai tarziu aveam sa realizez.

Venisem  foarte devreme pe plaja. Stanca  slefuita  de valuri imi asigura un loc privilegiat pentru a audia concertul dat de valuri si vant.
L-am vazut cum iese din apa cu trupul tremurand. In causul palmelor tinea ceva. Un fel de scoica maronie. A desfacut-o cu dintii. In palma  i s-a strecurat margeaua neagra: o  lacrima neagra, sidefata, cu irizatii  indigo.
Nu mi-am putut cenzura un strigat de exclamatie.  Priveam ceva cu structura ireala, un hibrid de perla si cristal.
Crezusem ca va sari in sus de bucurie  dar el  abandonase minunea neagra  si cauta infrigurat de jur imprejur, izbind ritmic cu picioarele si mainile in nisip.  In sfarsit gasise. O bucata de piatra.

Incremenita i-am urmarit gesturile  anticipand  neputincioasa  ceea ce avea sa se intample.
A luat piatra si cu sete a lovit perla asezata cu grija pe marginea stancii. Gesturile lui aveau gravitatea calaului  ce efectueaza o executie publica.

A lovit o data … de doua ori … de trei ori …. apoi  iar  si  iar.  Vantul  lua  fir cu fir praful ca de cenusa amestecata  cu funingine …  pana cand nu a mai ramas nimic.

M-am indepartat lasandu-l singur pe plaja pustie. Peste o ora sau doua aveau sa vina turistii zgomotosi cu suflete incolore protejate de pălării ţipător  colorate.

11 gânduri despre „căutătorul de perle

  1. -X-, am fost atât de supărată când am vizitat o expoziție de perle, acum câțiva ani…Alături de perlele strânse uneori cu prețul vieții scufundătorilor (mi s-a spus), erau coliere din perle de cultură, pe care abia le deosebesc experții de cele autentice. Am aflat așa că încă un mit s-a spulberat. Mă bucur să citesc aici rândurile care-mi readuc frumusețea și unicitatea unor clipe. .. Și Luna pare o perlă uriașă și autentică!

    Apreciază

  2. Salutare, Mister -X-. Ma bucur sa descopar un roman care traieste in Iran. Poate ca ar fi interesant sa povestesti cate ceva si din viata de zi cu zi din aceasta tara. Sau poate ca ai povestit? Recunosc ca nu am citit chiar tot ce-ai scris. Promit sa-mi fac timp ca sa revin si sa citesc mai mult.

    Apreciază

  3. Eu incerc sa inteleg de ce atatea bloguri :) … parc-ai fi intr-o continua cautare …

    cauti o anume perla ? :)

    ps: sunt curioasa dca avatarul de aici o sa mi se mai potriveasca ;))

    Apreciază

Lasă un răspuns

