curiozitatea lui Khayyam :)

 

 Jame Mosque (cea mai veche moschee) din Urumieh/Orumiyeh
detaliu mihrab
*
Trăit-am ani o sută sub dulcea-Ţi bunătate
Şi-aş mai trăi o sută făcând numai păcate.
Ca să măsor la urmă, din două ce-i mai mare:

Mânia Ta cumplită sau blânda-Ţi îndurare.
~ Omar Khayyam ~
*
9 gânduri despre „curiozitatea lui Khayyam :)

  1. >Dantelăria de piatră de la Jame Mosque mă dă gata, dar deja știi lucrul acesta.Subtil și sensibil poem…Bine îmbinat cu rafinementul vegetal din piatră, făurit cu mare artă!

    Apreciază

  2. >@MihaiBun venit in acest spatiu virtual. Ti-am 'rasfoit' putin blogul si cred ca esti la varsta la care poti gasi si singur raspuns la intrebarea adresata :)Raspunsul meu ar fi urmatorul : ascet si pacatos.@chrysallidisChiar daca pasii sunt nenumarati nu cred sa fie un drum plictisitor :)@MirelaSeamana foarte bine cu piatra, intradevar …Eu am crezut ca e vorba de marmura :). Si chiar dupa ce am citit explicatiile de pe panoul din moschee, nu mi-a venit sa cred. E vorba de decoratii in ghips facute cu o tehnica denumita 'gachi bori'in persana. Varianta aproximativa europeana ar fi 'stucco'.

    Apreciază

  3. >pentru Iisus, era mai importanta oaia intoarsa la turma. caci ea, cunoscand ratacirea, putea sa reziste altfel unei tentatii noi…dar asta numai daca ar fi avut o anumita putere. care, in mod obligatoriu, trebuie se fie cu mult mai mare, mai consistenta si mai inflexibila decat aceea de a nu fi cunoscut niciodata ce inseamna caderea.Nietzche spunea ca "atunci cand te lupti cu monstrii trebuie sa fii atent ca s anu devii la randul tau, un monstru. caci atunci cand privesti in abis si abisul priveste in tine."concluzionand, sa nu lasi "monstrul"- pare cam mult scris, dar acesta este citatul, sa te schimbe in profunzime si sa te arunce pe o cale batatorita, sau sa il lasi sa te transforme si apoi sa alegi sa fii iar curat…mi se pare a fi insasi esenta indumnezeirii….ps- pot sa iti trimit un mail,Exergy?

    Apreciază

Lasă un răspuns

