alfabetarul

Stia ca ar fi trebuit sa le trateze impartial, dar, scurte perioade de timp, descoperea preferinte inexplicabile pentru unele in timp ce, altele, ii cadeau in dizgratie.
Lipsa uneia ii provoca  nelinisti interioare. Ca si cum nu s-ar fi simtit  intreg.
Unde s-a mai pomenit alfabetar cu litere lipsa?

Controlul lor devenea pe zi ce trece tot mai greu. Unele litere erau docile, nimic de reprosat,  altele insa il exasperau prin spiritul rebel sau prin inflexibilitate. Nici in ruptul capului nu compuneau cuvintele dorite de dinsul.

Prins intre consoane si vocale, ca intre ciocan si nicovala, alfabetarul se straduia sa  mentina  echilibrul, dar, in locatia  geografica unde-si ducea zilele, vocalele aveau prioritate. Afectiva si de vocabular.
Daca  ar fi emigrat in Croatia situatia ar fi fost cu totul alta. Acolo paritatea de cinci consoane la o vocala per cuvant  e un lucru obisnuit  ce nu atrage atentia :)
Sau intr-o tara cu alfabet semitic. Ar fi iesit din monotonie, fiind obligat sa se desfasoare de la dreapta la stinga, si ar fi rezolvat problema  vocalelor, caci, acolo, multe vocale desi nu se scriu …  se pronunta.
Adevarul e ca treaba aceasta necesita oarece inclinatii si talent. El era convins ca le avea.

Un  gind recent  il chinuia cu intermitente, inspaimantandu-l la ivitul zorilor : fara aportul lor nu va putea exprima nimic.
Deci, cu orice pret,  trebuia sa le tina captive in cutia veche de lemn. Daca va fi nevoie le voi face  prizoniere pe veci, se autoincuraja zilnic agasat de virgula ce-l privea banuitoare pe sub breton.
Ce ciudat ca tocmai ea, fara sa emita nici un sunet,  schimba cu 180 de grade sensul propozitiilor !  Prezenta ei ii crestea doza de adrenalina si totodata il irita. Nu-i placea sa fie pus la punct de o virgula. Dar in acelasi timp recunostea ca ii este vitala.

Citeodata dadea dovada de slabiciune. Nu insa si de sinceritate. Dar de cele mai multe ori nu reusea sa renunte la aerul arogant. Poate ca nici nu dorea cu adevarat acest lucru.
… poate ca aroganta era doar masca in spatele careia isi ascundea singuratatea sonora.

14 gânduri despre „alfabetarul

  1. >asta până în ziua în care ochii i-au poposit pe simbolul acela străvechi şi toate literele s-au făcut scrum, praf de stele, peste care paşii lui obosiţi (căci era sigur acum de "genul" interlocutorului: om) lăsau urme ciudate, compuse parcă mereu din aceleaşi forme, dar mereu altele.telepatic.

    Apreciază

  2. >da, o virgula ne poate pune la punct. multa lume crede ca nu-i atat de importanta dar ea poate schimba complet intelesul unei fraze.PS. -X-, ai schimbat marimea literelor. e greu de citit blogul asa.

    Apreciază

  3. >@Flipitelepatic?@literelibereAm marit fontul textului. Sper sa poti citi mai usor. @ElenaInteresant. Toata lumea vorbeste de ordine divina. Tu vii si sustii contrariul :)PS@ FlipiAm ris ce-am ris la 'sunetul de pila pe cheie'. Mi-a adus ghinion iar tie va trebui sa-ti pun interdictie pe IP :)

    Apreciază

  4. >”Nu-i placea sa fie pus la punct de o virgula”.Virgula, ca și majuscula de la începutul frazei sau al numelor proprii, este de o importanță covârșitoare. Nu suport să citesc fraze înșirate într-un text, fără majuscule la începutul propoziției următoare. Folosirea virgulei în exces dăunează, dar lipsa ei e fatală, asta d p d v al unui text literar și nu numai. Tastele sunt năzdrăvane, știu, adesea greșim din tastare, nu din neștiință.Alafbetarul acesta e foarte frumos. Mă refer la imagine. Sunt foarte decorative și încărcate de mister, în compoziția creată……”poate ca aroganta era doar masca in spatele careia isi ascundea singuratatea sonora. ”…-X-, de cele mai multe ori se întâmplă așa, aroganța poate fi similară cu singurătatea…Unii știu, unii nu recunosc, iar alții se simt superiori. Dar nu sunt, dimpotrivă!

    Apreciază

  5. >@MirelaIn ceea ce priveste punctuatia si majusculele cred ca ne asemanam :). Propozitiile fara majuscule imi sugereaza niste vile elegante dar fara scari/trepte si balustrade.'Alfabetarul' e o prelucrare proprie, cu Corel, a unei imagini gasita pe net.@FlipiNu am timp sa intru in amanunte acum, caci la mijloc e o poveste de tot hazul.Poate ca miine imi voi face timp s-o spun.

    Apreciază

  6. >@Flipi… am ris de expresia folosita de tine fara sa stiu ca ma paste.La sfirsitul lunii spetembrie mi-am schimbat resedinta. In penultima casa am locuit cinci ani si jumatate. De abia dupa ce am plecat de acolo am realizat ca, dupa casa din Romania, aceea a fost casa in care am locuit cel mai mult timp peste hotare. De penultima casa ma leaga nenumarate amintiri si deci nu-i de mirare ca am avut o stare aiurea in primele saptamini petrecute in noua locuinta.Dar sa trec la subiect :)Luni, adica la citeva zile dupa comentariile postate la "fata cu chei", mi s-a blocat cheia in usa in timp ce o inchideam pe dinafara:)Nu-mi venea sa cred!Cu chiu cu vai am reusit sa descui usa … insa nu am reusit sa scot cheia din broasca.Ghinion peste ghinion … sotul meu nu raspundea nici la mobil nici la birou ( doream sa-i spun sa vina cu un lacatus), si nici una din cunostintele comune nu avea celularul deschis … sa vina sa ma ajute intr-un fel. Mi-a zs ca e o situatie timpita, ca-n filmele americane, asa ca am lasat cheia in usa, pe dinafara, am intrat in casa si am asteptat sa treaca timpul. La birou nu m-am dus caci nu puteam lasa usa deschisa.In sfirsit apare sotul meu. Pe el il distreaza mult situatia. Mereu il pufnea risul … mai ales ca fara prea mult efort a reusit sa scoata cheia din usa.Ma ia gura pe dinainte s-i zic ca voi ride si eu la fel de mult cind va pati ca mine. Adica atunci cind i se va bloca cheia.El insista ca usa nu are nimic, deci nu are nevoie de reparatii, si ca de fapt eu nu ma pricep sa o incui si sa o descui asa cum trebuie.Bun! … marti la prinz vin acasa. Gasesc usa deschisa. Din hol aud niste zgomote ciudate. Trec prin sufragerie si intru in camera mea.In camera mea, sotul impreuna cu un necunoscut isi faceau treaba cu usa de la balcon.Mocheta era plina de aschii metalice.Ce se intimplase?Faza comica e aici.Sotul deschisese pentru prima oara usa de la balconul camerei mele:) A iesit pe balcon … dar cind a dat sa intre inapoi in camera si-a dat seama ca nu poate deschide usa. Nu stiu in ce fel a apasat clanta ca usa s-a blocat cu totul.In cele din urma a fortat geamul si a sarit din balcon in camera.Dupa ce a plecat muncitorul, si dupa ce am curatat locul 'faptei', caci a schimbat yala si gaurit usa (metalica) pentru a prinde suruburile ( yala noua e mai mare decit cea veche), am ris cu lacrimi.Ce sa mai spun ca de luni pina marti i s-a schimbat si perceptia cu privire la usa de la intrare.De abia dupa ce mi-a intins o cheie noua am realizat ca muncitorul respectiv schimbase si Yala de la intrare.

    Apreciază

  7. >@MirelaIn legatura cu prelucrarea imaginii 'alfabetarului' sa stii ca nu am facut cine stie ce mare lucru. Am inchis-o la culoare si am adaugat niste umbre :)Nu sunt profesionista, cum esti tu, sa pot face prelucrari foarte sofisticate.Ma bucur ca unora le-a placut cum a iesit.

    Apreciază

  8. >=))noroc că noul post e cu flori…că cine ştie.dau şi eu cu băţul în baltă: van gogh.şi mai bine că nu mai stă cineva cu pila să facă chei.probabil că aşa şi-a întâmpinat noua casă copiii. cu yalele deschise. ceea ce înseamnă că e de bun augur şi ţi-a şi oferit un subiect pentru un post destul de plin de sevă şi nici foarte scurt.

    Apreciază

  9. >Postul l-am scris inainte sa se blocheze Yalele … si daca as fi presimtit ce se va intimpla nu cred ca l-as mai fi scris.Mi se pare incredibila insiruirea de evenimente ce a urmat dupa acel text!… parca a cobit cineva :) … sau Destinul s-a distrat nitel pe seama mea :)

    Apreciază

Lasă un răspuns

