ce e lumea?

 


*

Isfahan – Palatul Ali Qapu
 (salonul de rezonanţă)
*
O-nchipuire-i lumea din năluciri şi fum
Un loc vrea fiecare pe scenă să ocupe.
Tu află adevărul din adâncimi de cupe:
Că totul pendulează între miraj şi scrum.
~ Omar Khayyam ~
*
7 gânduri despre „ce e lumea?

  1. >… r e z o n a n ț e (perfect) posibile…. cît despre Isfahan, nu doar din cauza problemelor care mă apasă acum, îmi e greu să îți spun cît vine mi-a făcut sărevăd *( iar tu cred că bănuiești… :) )

    Apreciază

  2. >Aş putea suprapune peste dantelăria fină a unor bolţi islamice, pline de decoraţiuni pline de subînţelesuri şi simboluri ancestrale, o pânză mişcătoare din beton, arce suspendate parcă peste timp lae lui Santiago Calatrava. Dacă tehnica timpului nu ar fi impus simetria (care lipseşte de exemplu la Sfânta Sofia, dar nu din voinţa creatorilor ci dintr-o simplă greşeală) poate că ochiul m-ar fi împins către curbele dialectice ale unui sculptor modern, Frank Gehry.Ce găsesc absolut fascinante la imagine sunt pandantivele acelea stelate, iar alegerea textului mi se pare cu atât mai interesantă, cu cât autorul e un matematician cu rădăcini adânci în geometria euclidiană…intersecţii,linii ale unor timpi pierduţiîn mişcare continuăhiperbole ale viitoruluicu baza în trecutBriciul lui Occam ar explica neexplicabilul.

    Apreciază

  3. >acelaşi catren pe care l-am aşezat "la sfîştul"…???imaginea e absolutĂ… mi-a tăiat o secundă răsuflareaam crezut că e un fractalapoi am văzut din culorile tale preferateşi iar???apoi am stat:(e o plecare în vacanţă, da????şi atît:)

    Apreciază

  4. >ana, esti binevenita oricind …Flipi, ar fi asa de multe de spus pe marginea subiectului.Interiorul Palatului Ali Qapu e cu adevarat superb, demn de cele 1001 de nopti.Retin trimiterile la Calatrava si Frank Gehry … dar si versurile.Nu am inteles insa ce vrei sa spui cu briciul lui Occam.CELLA, vad ca 'ma citesti' ca pe o carte, asta apropo si de comentariul facut la 'vanzatorul de vise'.

    Apreciază

  5. >O bijuterie acest Palat Ali Qapu din Isfahan . Culorile sunt ale celor mai pretioase pietre pretioase, iar perfectiunea decorativa a motivului este datatoare de stari la fel de perfecte. Poate de aceea o percep ca pe o perfectiune. P.S Floarea balcoanelor mele se numeste Dianthus, floarea zeilor, este o garofita de ghiveci, frumoasa si puternica, in ciuda aspectului! ;)

    Apreciază

  6. >@MirelaCiudat!Ieri iti raspunsesem la comentariu … dar azi am vazut ca nu mai exista pe pagina.La orientali, repetarea motivelor pe scari geometrice diferite e de-a dreptul ametitoare.@FlipiAzi am avut ceva mai mult timp si m-am uitat putin peste proiectele lui Calatrava."Gare do Oriente" e intradevar foarte orientala.Pe mine personal, coloanele lui Calatrava ma duc cu gindul la moscheea Nasir-al Mulk din Shiraz.

    Apreciază

  7. >Referitor la briciul lui Occam – nu ştiu dacă ţi se întâmplă să vrei să spui ceva şi se termină firul logicii, şi se înmoaie cuvintele şi oricât te-ai strădui să mai extragi ceva, e numai sevă goală. Ei bine, cam aşa m-am oprit eu în comentariul pe care l-am făcut. Nu i-am găsit o altă cale de finalizare (e ceva de genul contradicţie între nesfârşit şi infinit).Calatrava e spaniol, deci are ceva sânge maur, măcar pe hainele strămoşilor, dacă nu şi în suflet. Interesant la acest personaj e faptul că mai întâi a absolvit contrucţiile şi apoi arhitectura, iar tot ceea ce creează stă sub apanajul forţelor-contraforţelor, aidcă merge la esenţă, ca strămoşii.Interesant, mie personal nu îmi place stilul arab )dantelăria infinită şi jocul mult prea tare de culori) dar îi înţeleg perfect rostul şi locul în istorie.

    Apreciază

Lasă un răspuns

