listă de lectură

Jean-Jaques Henner – La liseuse
Musée d’Orsay, Paris
Cititoarea lui Jean-Jaques Henner mi-a adus aminte ca vine vacanta si ca nu mi-am facut inca o lista de lectura.
Apelez la ajutorul celor ce trec pe aici :)
Daca ar fi sa-mi recomandati o carte, una singura, care ar fi aceea?

… ma bazez pe orice recomandare facuta cu bune intentii :)

31 de gânduri despre „listă de lectură

  1. >draga -X-, daca esti interesata sa citesti si literatura romaneasca, te indemn la lectura unei carti excelente: Ambasadorul – Ioan Mihai Cochinescu (vezi textul de azi al blogului meu)

    Apreciază

  2. >In ultima vreme am citit mai mult literatura romaneasca interbelica, asa ca propunerea facuta se inscrie in aria mea de interese, caci de aproape un an incerc sa recuperez 'cartile necitite' din literatura noastra.Trec imediat pe la tine sa aflu amanunte.Multumesc :)

    Apreciază

  3. >eu acum citesc "Trei într-o barcă",de Jerome K.Jerome.e amuzantă cartea,savuroasă,numai bună pentru începutul ăsta de vară.îţi recomand şi filmul omonim,Without a paddle,varianta din 2005.aia mi-a plăcut mai mult.şi ţi-aş mai putea recomanda "Pânza de păianjen" de Cella Serghi sau "Dama cu camelii" de Alexandre Dumas.

    Apreciază

  4. >@CELLAZi-mi un titlu de inceput …@CalinNici vorba de gluma :)@BoddahBun venit pe blog.Interesant e ca toate cartile propuse de tine le-am citit in perioada scolii..Panza de Paianjen se numara printre preferinte.

    Apreciază

  5. >am pierdut mesajul pe care ti-l scrisesem initial aici, asa ca iti spun doar ca am cautat cu greu ceva ce sa-ti recomand intrucat am impresia ca ai citit deja tot ce-i clasic (cam din cartile astea aleg sa citesc eu) si iti propun una mai rara, o carte mica din cate tin minte, cu trei povestiri: Parliamo tanto di me – I poveri sono matti – Io sono il diavolo -> CESARE ZAVATTINI (Eu le-am citit in romana, fireste, doar pt o mai buna precizie am dat numele originale)

    Apreciază

  6. >Nu pot recomanda nimic, eu însumi nu am mai citit nimic demult. Însă, doar dacă nu ai citit şi, în caz că nu ai nimic mai bun de făcut: Solarienii, Norman Spinrad (http://www.script.com/doc/30163/Spinrad-Norman-Solarienii). Eu am început (doar): Pascal Bruckner, Palatul chelfănelii … Momentan, nu mai îmi arde de citit. ~ Îţi mulţumesc ! Mi-ai adus aminte de importanţa cititului. Voi termina de citit, ce am început. Apoi, o să încerc O ANALIZĂ personală, abordând, pentru început, o întrebare: Mai ştiu ce vreau ?!!! ~ Cred că, URGENT, am nevoie de restabilirea … priorităţilor. … Şi a "cârjelor" … de ales în vederea utilizării. ~ …Te rog să mă ierţi ! Acum, mie … mi-aş "recomanda" MAI ÎNTÂI … o golire … pentru a face LOC !! Apoi, dacă aş avea posibilitatea, (poate în concediu !), m-aş RUPE (fără ghilimele !!!) de civilizaţie (= "civilizaţie") pentru a încerca "să citesc" direct din NATURĂ ! Într-o zonă … greu accesibilă, pentru A NU FI DERANJAT !!! Acum … zic: NU am motive să … revin !! Atunci … după "experienţă": Depinde de ceea ce voi reuşi … "să PRIMESC" !!!~…Cornelius,

    Apreciază

  7. >Vad multă literatură bună aici, dar puţine vise. Orbitor – Cărtărescu, Zeii înşişi – Asimov, Dune – Frank Harbert.Putem considera şi Rudolf Steiner dacă privim în alt sens.

    Apreciază

  8. >@CELLA"Jocul cu margele de sticla" o descarcasem cu citeva luni in urma de pe net.Acum ca mi-ai recomandat-o cu insistenta m-ai determinat sa o incep sa citesc :)Te tin la curent cu impresiile …@adiCesare Zevattini e un nume total necunoscut pentru mine.Ma voi documenta despre cartile lui.Ma intreb ce te-a atras cel mai mult la el: felul cum stie sa nareze actiunile sau 'scenariul' pe care isi axeaza actiunea povestirilor ?@DoarATATSF il voi lasa pentru vacanta de iarna :)@ingerul tauBine ai venit pe blog :)AM trecut pe lista si a doua carte de Hesse …@chrysallidisHams si Regretel?!! .. un titlu foarte interesant.Nu e cumva o carte pentru copii ? :)@FlipiAm incercat sa citesc "Dune" … de mai multe ori. Si tot de atitea ori am abandonat :(.Probabil ca nu i-a venit inca timpul.Dintr-un anume motiv nu pot sa-l citesc pe Mircea.Ramine Asimov, dar tot pentru la iarna.Iarna e anotimpul in care simt nevoia sa citesc SF …Va multumesc tuturor pentru propuneri si, la rindul meu, va fac una :"Trestia revoltata" de Nina Berberova.

    Apreciază

  9. >@eexergy… nuuu, e o carte tare frumoasă. da, pentru copii d-ăştia mari. găseşti mai multe amănunte dacă dai o căutare pe google. …. titlul exact e "Şi Hams şi Regretel"

    Apreciază

  10. >incerc sa iti rsaspund, desi e destul de… neplacut sa recunosc ca am gresit: pictorul la care ma reeferea este J P AUGIER, cele 16 sculpturi le-am descoperit intr-o brosurica, dar confuzia cu M Naksam se poate explica doar prin alaturarea unei fel de brosuri subtire cu prezentarea ultimelor lucrari ale unui nume care nu imi spunea nimic atunci; de cautat pe net, nu doar timpul m-a impiedicat; la intoarcere, voi scana ceea ce am, desi…. te pregatesti de vacanta ? – as vrea sa nu te superi, dar eu nu indraznesc sa recomand carti pt asemenea momente; in vacanta citesc cam pt vacanta, dar 'maninc' multa poezie, merge bine cu inghtata,,, :) a alunecat o foaie si cind am ridicat-o, am zarit in biblioteca o carte draga mie :'Croaziera' de Em Robles, cred ca ti-a placutr daca ai citit-o, iar daca nu, cind se va iuvi ocazi, sunt convinsa ca nu vei regreta lecturra; la intoarcere scanez cele pomenite mai sus, dar tu ai rabdare sa cauti pe net; iti doresc o vacanta frumoasa si sa ne vregasim ccu bine :) [ am facut/inregistrat recordul la lungimea comentariilor…]

    Apreciază

  11. >dacă nu merge Dune atunci poate încerci Pandora (la iarnă bineînţeles).păcat de orbitor, mi se pare cea mai reuşită carte autohtonă – cel puţin pentru mine.şi nu în ultimul rând, dacă steiner nu vă pasioneyză atunci poate blavatski?

    Apreciază

  12. >să nu te superi pe mine dar Hesse nu prea-mi vine să cred că e "de citit pe calculator" , eu l-am citit cu creionul în mână. nu, de fapt nu-i de citit în vacanţă. cred.am citit o carte interesantă: Mineko Iwasaki- Adevărata viaţă de gheişă. este povestea celei care a fost gheişa numărul unu a Japoniei şi care l-a inspirat pe Arthur Golden pentru bestsellerul Memoriile unei gheişe(ecranizat). mie cartea Minekoei mi-a plăcut mult mai mult.şi cea mai minunată carte despre cea mai minunată iubire:) G.G.Marqez: Dragostea în vremea holerei; eu sunt "robită" de Un veac de singurătate dar… nu pot avea preferinţe Marquez e printre specialii mei.şi… sunt fan DUNE:))) o am în 4 ediţii diferitela iarnă am să-ţi spun ce sfuri am în top:)vacanţă minunată!!!

    Apreciază

  13. >@chrysallidisAm cautat si am gasit informatii pe net :)@anaVacanta mea e mai lunga. Cam vreo 10 saptamini. De obicei plec in trei calatorii ( in jur de 10-15 zile fiecare). Intre calatorii stau acasa in jur cam doua saptamini, timp in care spal hainele din calatoria precedenta si pun la punct calatoria viitoare … dar si citesc.In calatorii nu obisnuiesc sa iau cu mine carti. Cu citiva ani in urma imi caram peste tot lap-topul.De mai bine de trei ani m-am dezvatat de acest 'prost obicei'. Daca am ceva urgent de rezolvat apelez la computerele hotelului. Il voi studia pe Augier :)@FlipiProbabil ca in final voi sfirsi prin a citi "Orbitor" :)Multumesc pentru restul recomandarilor.@CELLACind nu ai carti pe hirtie (in limba romana) te obisnuiesti si cu cele in format electronic.E cazul subsemnatei :)Am o biblioteca in toata regula pe hardul compului.Daca iti spun ca in primii patru ani in Iran nu am citit nici o carte in limba romana, ai sa ma crezi?!Citeam doar in engleza, franceza si persana … In romaneste citeam presa si accesam citeva situri cu profil de istorie si arheologie. Saptaminal scriam citeva mailuri in romana.Atat.Intr-o zi mi-am dat seama ca nu-mi mai vin cu usurinta in memorie unele cuvinte de care aveam nevoie.Asa ca m-am hotarit sa incep sa scriu :)

    Apreciază

  14. >@NicoleteleMultumesc :)Acum ca lista de lectura s-a lungit, va trebui sa-mi fixez prioritatile.@scanteieDupa titlu m-ar atrage mai mult "Portret in sepia" …PS. Am observat ca m-ai trecut la rubrica "clasici in viata" :)(la motto ma refer )

    Apreciază

  15. >ahm…"Elogiul mamei vitrege" al lui Mario Vargas Llosa pentru peregrinarile ekphrastice si imaginatieiar printre romani, "Exuvii"al Simonei Popescu or "Spaima de literatura" al Anei Blandiana pentru suflul autenticasta daca nu le-ai citit deja.

    Apreciază

  16. >Cartea tibetana a mortii si a vietii…o citesc acum si am inteles pentru prima data in 28 de ani care e faza cu "ce carte ai lua daca ai merge pe o insula pustie".

    Apreciază

Lasă un răspuns

