>pictură sculpturală … Michelangelo

 

Pictura aceasta sculpturală am descoperit-o pe blog la Anamaria Deleanu , nu mai tin minte exact in ce  postare …
Impactul a fost surprinzator, tinind cont de faptul ca pictura religioasa se afla undeva in partea de jos a topului de preferinte, si tocmai de aceea m-am mirat sa constat ca-mi agita  memoria  cu o intensitate crescânda.

Saptamini de zile, aproape in fiecare noapte, inainte de a inchide calculatorul, treceam sa-l salut pe Michelangelo, caci el e autorul tabloului neterminat de la  National Gallery din Londra .
Dupa multi ani de controverse si dubii, The Manchester Madonna (1497) i-a fost atribuita renumitului artist renascentist italian.

Pentru a intelege de unde ii provine atractia am privit-o in versiune marita dar sunt convinsa ca, privita la fata locului, in muzeu, atractia exercitata e inzecita.

Ma las captivata de modul in care lui Michelangelo i-a reusit echilibrul de culori : verde si rosu – culori complementare a caror complementaritate imi provoaca iritare.
Atunci de ce in varianta tabloului de fata imi plac asa de mult?

… pictorul renascentist a combinat un anume fel de verde cu un anume fel de rosu, iar ceea ce ochiul sesizeza inconstient si instantaneu la contactul vizual cu aceasta pictura delicata e lumina obtinuta din sinteza aditiva, nu culorile in parte.

2 gânduri despre „>pictură sculpturală … Michelangelo

  1. >Imi seamana cu o fresca pe care am vazut-o in San Pietro, tot ceva neterminat. Cat de genial a fost si totusi el nu aprecia prea tare pictura, considerandu-se sculptor inainte de pictor.

    Apreciază

Lasă un răspuns

