lema lui Khayyam


Când beau, pentru o clipã dispare lumea toatã.
Cum de existã încã în cupã dizolvatã ?
Ăst lucru mã învaţã cã pentru-a exista
De lume n-am nevoie. Şi nici de mine – ea.
~ Omar Khayyam ~
*
imagine – Mausoleul Sheikh Safi, Ardebil 
 curtea interioară
8 gânduri despre „lema lui Khayyam

  1. >Niciun secret pentru nimeni, fireşte: riscă doar să se întâmple.Vizita, vreau să spun.O posibilitate foarte seducătoare de deviere a traseului clasic persian, nu-i aşa?PS: Apropo – dacă asta este lema lui Omar, atunci care ar fi silogismul?

    Apreciază

  2. >este si ciudat si inutil de explicat 'traseul' meu de la un studiu despre Stendhal ;i popasul meu neasteptat in incaperea unde se afla femia care nu stiu , nu am inteles ce anume 'joaca'…iti las un link, care, probabil te va duce in locuri mai mult sau mai putin cunoscute….http://www.mbam.qc.ca/fr/oeuvres/oeuvre_53.html–– nu ma judeca prea aspru, amcitit mereu, tot, dar acum nu am timp sa caut o postare potrivita, unde sa las…. [ cross yours fingers fotr me… thank…. ]

    Apreciază

  3. >@zazaNu cred ca se poate vorbi de silogism. Ar trebui sa gasesc o concluzie logica pe baza a doua propozitii anterioare.Titlurile catrenelor sunt puse de mine :) … nu de Khayyam.Lema lui Khayyam s-a vrut o parafrazare a urmatorului catren pe care am de gind sa-l postez in viitor, tinind cont de faptul ca "Lema" ajuta la demonstrarea unei teoreme.@anaMultumesc pentru link. M-a dus in locuri necunoscute … azi m-am plimbat putin pe site insa la sfirsit de saptamina voi reluz calatoria intrerupta.Cine stie, poate ca la Montreal voi descoperi un nou subiect de blog.

    Apreciază

  4. >Lema ar fi folositoare şi silogismelor, ceea ce în cazul lui Khayam – pe care eu îl scriu franţuzeşte – e o premisă fermecătoare.Oricum ar fi, subiectul e nesfârşit. Ca toate persicele, fireşte.

    Apreciază

Lasă un răspuns

