ghicitoarea lunii martie

Aceasta pictura isi asteapta demult rindul pentru a intra in concursul de ghicitori :)
…  pe cine reprezinta tabloul si unde se afla expus?

32 de gânduri despre „ghicitoarea lunii martie

  1. >Mi se pare ca lucrarea e realizata in acuarela, iar hainele sunt ciudate, cel putin nu le pot plasa intr-o anumita perioada… greu, greu.. :) Freza e iarasi atipica…

    Apreciază

  2. >@literelibereDaca vei analiza mai atent vei descoperi ca hainele nu sunt orientale :)@anonimDa. Personajul zugravit in tablou e ardelean :)@adi… la Constantin Brancoveanu nu m-am gindit !@SirgNici la Serban Cantacuzino.Interesant ca tu si cu adi vedeti in in tablou un nobil, domnitor sau boier, insa imbracamintea ce o poarta indica o alta clasa sociala.Hainele sunt simple, la fel si braul cu care e incins.Astept noi propuneri si variante :)

    Apreciază

  3. >hainele nu mi se par ale unui nobil neaparat, dar daca portretul e vechi, atunci se poate presupune ca e al unui om instarit pt ca pe vremuri oamenii simpli nu-si faceau portrete. totusi, s-ar putea si sa fie un autoportret, sau o ruda apropiata pictorului. braul rosu mi se pare atipic, initial am crezut ca tine in mana ceva rosu inflorit… apoi pelerina/roba pe care o poarta poate fi ceva simplu sau roba celor decorati cu ordinul mihai viteazu, ar putea fi un mason… ipoteze :)

    Apreciază

  4. >Carevasazica mason? :)E o ipoteza neasteptata.E adevarat ca pe timpuri doar persoanele bogate isi comandau portrete, insa au existat si exceptii.Poate ca cineva i-a facut portretul deoarece ca i s-a parut ca are un profil interesant.

    Apreciază

  5. >intotdeauna incerc sa identific elemente ca sa formez niste criterii de filtrare, eu m-am gandit la perioada 1848, de vreme ce ai zis ardelean, iar mai toti pasoptistii au avut legatura cu masoneria intr-un fel sau altul, dar am judecat dupa haine si guler. ma rog, nu sunt sigur de criteriul meu. oricum am eliminat o multime de nume, timotei cipariu, badea cartan, i.i. de la brad, constantin lecca, gheorghe tattarescu, budai deleanu, etc…poate mai dai un indiciu mic sa zicem anul.. :)

    Apreciază

  6. >privirea este a unui om luminat sau in orice caz inteligent, dar hainele nu prea par toate din aceeasi zona; eu ma gindesc putin inainte de 1848… la intooarcerea acasa, voi mertge din nou la Muzeu… si in masura timpului liber, voi deschide carti… ; hmmm… , cam grea ghicitoare si buna lectie … :)- lasat rasp la intrebarea ta pt /referitoare la Michelangelo, pe blogul meu…

    Apreciază

  7. >:), suntem gind in gind. Si eu il percep ca pe un om inteligent.Veti ramine surprinsi cind veti afla cine e el. Viele Danke pentru raspunsul referitor la Michelangelo.

    Apreciază

  8. >deci sa nu ma gindesc la "Supplex libellus valachorum Transsilvaniae~ ?Sincai, Maior, nu; sa fie controversatul Crisan? Horia din Albac nu cred ca renunta la suman chiar sunt curios!

    Apreciază

  9. >daca e vorba de sec XVIII, deci perioada 1700-1800 nu poate fi decat unul din pictorii "primitivi" ai nostri (asta daca pictorul e din spatiul romanesc).sincer nu am idee ce personalitate poate fi, poate tocmai de asta nu gasesc un raspuns pt ca merg pe premiza ca trebuie sa fie o personalitate istorica… oricum, am alocat mult prea mult timp cautarii asteia asa ca ma dau batut, sincer mi se pare cea mai grea ghicitoare din toate, nu stiu cine ar fi putut ghici (nu ca eu as fi ceva expert totusi).s-ar putea sa fie si un portret mai putin cunoscut (din tinerete, etc) al unei personalitati si poate am trecut peste zicand ca nu seamana.. habar nu am..

    Apreciază

  10. >:), ti-am mai spus ca esti perseverent!Si de data asta ai reusit.Da, e vorba de portretul mocanului Oprea Ţârcă, portret executat de un pictor anonim si expus la Muzeul de Arta din Brasov.linkOprea Ţârcă a fost un cioban din Sacele ce practica transhumanta.Cred ca pictorul a fost atras de profilul ciobanului.Mie imi inspira inteligenta, seriozitate … imi inchipui ca a fost un om pe care te puteai bizui, un om ce-si cistigase prestigiu printre ciobani si negustori.adi, aparentele inseala, dupa cum vezi :)@SirgLa cit ai muncit trebuie sa gasesc un premiu pe masura :)

    Apreciază

  11. >Da, eu sunt un om foarte perseverent, poate e un defect, pentru ca chiar daca aparent renunt, de fapt nu renunt (dupa cum se vede), dar tu ai trisat un pic pt ca ai pus un tablou cu un mocan pictat de un anonim. Dar culmea, cu noroc am gasit tabloul dupa ce am cautat printre toti pictorasii, revolutionarii, intelectualii si carturarii dinainte de 1848 :))Sper ca data viitoare nu postezi un orezar chinez pictat de un chinez batran si anonim :)Totusi e ciudat ca s-a pastrat numele mocanului, dar nu si al pictorului!

    Apreciază

  12. >Multumesc f mult pentru linkuri, mi se par interesante si tocmai se intampla ca mi-am luat 2 zile libere, poate voi avea mai mult timp sa ma uit peste ele.M-ar interesa daca ai ceva despre Al Biruni.Pictori vietnamezi? Dar din Mongolia nu? :)

    Apreciază

  13. >chiar mi se pare amuzant … stiu mult prea putine lucruri pentru a participa la concursurile tale. O fac totusi din cand in cand … si ma autosurprind scotand porumbelul :D

    Apreciază

Lasă un răspuns

