Allegory of the Vanity of Earthly Things

anonim – Galleria Nazionale D’Arte Antica 
Roma, Italia
*

Tabloul pe care il priviti acum l-am descoperit in mod cu totul intimplator in timp ce navigam debusolată pe net :)
Un pictor anonim, intr-un moment de maximă inspiratie, a incercat sa transpună pe pânza zădărnicia vieţii.

Allegory of the Vanity of Earthly Things se intituleaza pictura aceasta ce, mie personal, mi-a adus aminte de Georges de La Tour – maestru al umbrelor si penumbrelor.

Am cautat mai multe informatii si am descoperit ca lucrarea se afla la Galleria Nazionale D’Arte Antica din Roma.

De fapt aceasta galerie e trunchiata in doua : o tranşă de tablouri e expusa la Palatul Barberini, o alta la Palatul Corsini.
Ce se stie despre pictor?
Aproape nimic.
S-au facut destule speculatii pe marginea tabloului insa in final s-a stabilit ca apartine unui pictor francez, activ la Paris, ce a pictat o serie de lucrari in care a pus in evidenta lumina candelelor si de aceea a si primit numele de Candlelight Master.
Acest ulei pe pânza, pictat in jurul anului 1630, are dimensiuni destul de mari : 96x135cm.
Sunt convinsa ca daca l-am privi in marime naturala am observa si mai bine maiestria  autorului.
Cu ce m-a atras lucrarea?
Cred ca in primul rind au fost de vina culorile.
Le-am simtit catifelate…ca pielea unei piersici data in pârg sau ca petalele florilor umezite de roua.

Apoi a fost de vina privirea ei.
Ea, spiritul feminin al vietii, izvorul plăcerilor si durerilor, si nu in ultimul rând cheia secretă ce poate descuia cu uşurinţă închisoarea în care sălăşuieste spiritul masculin.

De abia la sfirsit i-am remarcat simplitatea elegantă a rochiei si medalionul cu perlă ce iese discret in evidenta pe materialul de culoare stacojie.

Am cautat lucrarea pe siturile celor doua galerii.
Nu am descoperit-o nici la Palazzo Barberini si nici la Palazzo Corsini.
Sa fie oare de vina faptul ca autorul nu e un pictor celebru ca Rafael, Holbein, Rubens, El Greco, van Dyck, Tintoretto, Caravaggio, Murillo sau Fillippo Lippi ?
Daca da, atunci ii compatimesc sincer pe cei ce au realizat siturile recomandate cu citeva rinduri inainte …
Lasă un răspuns

