suprarealiştii

 

Max Ernst – Histoire Naturelle
*
Voi continua prezentarea pictorilor europeni ce au lucrari expuse la Muzeul de Arta Contemporana  din Teheran.
M-am oprit la suprarealisti …
Istoria Naturala a germanului Max Ernst alaturi  de Drumul spre cer al belgianului Rene Magritte si Visul spaniolului Salvador Dali, iata un „cocktail international” imbietor prin rezonanta numelor.
*

Rene Magritte – Le chemin du ciel
(Drumul spre cer -1957)
*

Despre alta lucare de-a lui Magritte de la Teheran, favorita mea dealtfel, voi vorbi pe larg cu alta ocazie.
Tabloul lui Dali l-am vazut cu vreo zece ani in urma la Muzeul de Arte Frumoase de la Palatul Saad Abad.
Chiar de pe atunci se discuta transferarea lucrarii la Muzeul de Arta Contemporana deoarece contrasta cu restul picturilor din galerie, picturi cuminti executate de artisti ce au trait inainte de cancelarul Bismarck  :)
*

Salvador Dali – Visul

 

8 gânduri despre „suprarealiştii

  1. >Muzeul de Arta Contemporana din Teheran are cateva capodopere ale artei europene, unele considerate raritati, dupa cum vad aici.La tine am mai vazut René Magritte, „Îndrăgostiţii II”, (sper sa nu ma insel, e cunoacuta, dar nu multi o agreeaza, mie imi place), stranie si fascinanta pictura. Ca si "Bărbat cu melon", la René Magritte ascunderea chipului personajului reprezentat fiind ceva obişnuit! Sunt o suma de capodopere la Muzeul din Teheran, arta europeana e bine reprezentata, dupa cat vad!-X-, te invit la Expo, pur si simplu nu am mai avut timp de nimic, oadata ajunsa in atelier. Inca mai lucrez la ceva, sunt pe fuga!http://mirelapete.dexign.ro/2010/02/galerie-de-arta-online-primavara/

    Apreciază

  2. >Mirela, nu la mine pe blog i-ai vazut pe "indragostitii" lui Magritte.Poate ca la CELLA … Dupa cite tin minte, pina in clipa de fata, am folosit doua din lucrarile lui:dorintacolectionarul de iluziiAm trecut pe la expozitia ta virtuala … culorile mi s-au parut foarte electrizante. Mi-au placut "merele".Stii ca eu sunt cu Toamna :) … si cu tonurile ruginii.

    Apreciază

  3. >Merele le țin pentru mine.Îmi plac! Culorile toamnei plac tururor, sunt ușor de armonizat. Și mie îmi plac.Adevărul e că pe Îndrăgostiții aceia îi văd foarte des, așa că îmi cer scuze pentru confuzie.Primăvara e debordantă și în culoare, explozivă, tânără…n-aș putea să o văd ternă! Ced că nici tu.

    Apreciază

  4. >Draga -X-, am sorbit din substanta imbietoare a cocktailului tau suprarealist si m-am surprins "visand" la "drumul spre cer" al fiintelor vii desprinse din "istoria naturala"…Ma bucur sa te regasesc in compania speciala a acestor capodopere, dar si insotita de impresiile prietenilor nostri :)Zile pline de culoare si emotii vii!

    Apreciază

  5. >@MirelaCred ca sunt eu mai pe dos insa mie primavara nu-mi provoaca aceleasi emotii ca toamna.Bineinteles ca nu o vad in culori terne.I-as asocia doua culori : alb si verde crud.@pescarusul argintiuAi facut drumul in sens invers :)Uneori asociatiile de ingrediente, sau de idei, pot provoca o usoara ameteala.Pe parcurs ma voi limita la prezentarea cite unei singure lucrari sau a unui singur pictor.

    Apreciază

  6. Pingback: -X- » Blog Archive » femeia trandafir

  7. Pingback: -X- » Blog Archive » michiduță :)

  8. Pingback: viața e un cerc care se închide încontinuu | -X-

Lasă un răspuns

