prima ghicitoare pe 2010 :)

 

Am promis o ghicitoare grea, insa tinind cont ca e prima pe 2010, m-am razgindit :) … asa ca voi posta tot o ghicitoare usoara.
Deci: cine e autorul portretului tinerei femei imbracata in aceste superbe vesminte ?
LATER EDIT
Acum, dupa ce ghicitoarea a fost dezlegata si s-au facut unele comentarii in contradictoriu, revin cu amanunte referitoare la portret.
Personajul feminin, pictat de Domenico Ghirlandaio pe panou de lemn,  ne aduce in fata ochilor profilul unei aristocrate tinere si frumoase … dar cu o existenta extrem de scurta.
Giovanna a fost considerata un ideal al frumusetii in societatea florentina a acelor timpuri. Toate fetele de virsta ei au incercat sa o imite …
Datorita frumusetea, considerata angelica, Giovanna Albizi a cucerit inima lui Lorenzo Tornabuoni, varul lui Lorenzo Magnificul.
Nunta lor, desfasurata in 1486 la catedrala Santa Maria del Fiore, a fost consemnata in cronici drept cea mai fastuoasa ceremonie de casatorie a secolului :)
In momentul casatoriei Giovanna avea doar 17 ani. Ea va muri la 20 ani dind nastere unui copil.
Interesant e ca  Domenico Ghirlandaio a pictat-o pe Giovanna dupa ce ea murise!
Lorenzo Tornabuoni, pentru a pastra vie memoria tinerei sale sotii, da comanda acestui portret.
Ghirlandaio se inspira din alte picturi si desene facute de pictorii prezenti la ceremonia casatoriei.
In fundalul tabloului se observa  o coala alba pe care e scris ceva.
Pictorii medievali asezau intotdeauna in decor elemente cu indicii referitoare la personaj si mesajul tabloului.
Ghirlandaio a introdus aceste versuri scrise de poetul latin Martial:

„Ars utinam mores animum que effingere posses,
Pulchrior in terris nulla tabella foret.”

Art, if you were able to represent the costumes, character and soul,
There would not be a more beautiful painting on earth.

De fapt artistul face un subtil compliment Giovannei si in acelasi timp isi cere  scuze privitorului deoarece nu a reusit sa reprezinte fidel frumusetea fizica, puritatea si nobletea caracterului ei.
Tabloul a fost executat in 1488 si la ora actuala se afla expus la Muzeul Thyssen-Bornemisza  din Madrid, Spania.
Se cunoaste data exacta a executiei deoarece insusi Ghirlandaio a introdus informatia in manuscrisul din fundal.
Observati ca scrie MCCCCLXXXVIII ?… asta inseamna 1488 :), anul mortii Giovannei degli Albizi Tornabuoni.
25 de gânduri despre „prima ghicitoare pe 2010 :)

  1. >Ai dat un raspuns 'meteoric' :) … si ma intreb ce sa postez in continuare, caci nu am nimic pus la punct.Nu ma asteptam ca cineva sa raspunda asa de repede, tinind cont ca e weekend.Imi va lua mai mult timp sa intorc pe toate partile articolul despre Shams si Rumi … mi se pare ciudat, si putin de neinteles, ca acorzi atita atentie/timp/energie unui subiect ca mistica cu radacini in lumea Persiei.

    Apreciază

  2. >Dacă pui pe Google Imagini expresia „Woman painting portrait” la pagina 9 va apărea o pictură cu aceeaşi tipă din pictura ta (stând cu faţa spre audienţă şi nu în profil!). Intrând pe site găseşti imediat numele autorului şi desigur portretul exact din ghicitoarea ta….Ia cam 5-10 minute să rezolvi ghicitoarea, dar chiar şi aşa, e o idee bună, chiar dacă trişezi… LOOOOOL Frumos site, foarte simplu şi plin de informaţii vizuale plăcute! Extrem de artistic şi intens, BRAVO! O să răsfoiesc în curând tot ce ai pe aici, momentan sunt numai în trecere! Pa!

    Apreciază

  3. >Mă rog, nu ştiu dacă este exact aceeaşi tipă… Dar asemănarea este izbitoare…Şi nu ştiu cum să fac linkurile active… Poate îmi spui tu să ştiu data viitoare…:)

    Apreciază

  4. >scuze mai întîi de toate pt intervenție! cu toată reținerea mea de a căuta arta pe net (SCUZE, din nou !!!), curiozitatea a învins de data aceastaam mers pe la link-ul indicat sui am gasit :”Domenico Ghirlandaio[Italiană Early Renaissance Pictor, 1449-1494]• De asemenea, cunoscut sub numele de: Domenico di Tomaso Bigordi • relaţiile: Tată al Ridolfo Ghirlandaio.Fratele lui Benedetto Ghirlandaio.Brother-in-law de Sebastiano Mainardi.Elevii lui Ghirlandaio inclus Michelangelo Buonarroti, Francesco Granacci şi Giuliano Bugiardini.” așadar, rămîne să caut undeva in librării sau biublioteci volume/albume despre Early Renaissance

    Apreciază

  5. >Nu stiu cum se pot face linkurile active pe blogger … dar nu-i nici o tragedie!Asemanare zici?! …Am vizualizat imaginea din cel de-al doilea link … dar asemanarea e asa relativa, ca intre struguri si portocale :)@anaNu mi-ar strica nici mie sa ma pun la punct cu pictura italiana din perioada Renasterii.

    Apreciază

  6. >Eu văd clar că e vorba de aceeaşi femeie în ambele picturi! Dar las de la mine, să spunem că seamănă între ele ca portocalele cu mandarinele… :)Pune o ghicitoare mai grea, să vedem ce iese! LOOOOOOL

    Apreciază

  7. >Giovana a fost considerata un ideal al frumusetii in societatea florentina a acelor timpuri. Toate fetele de virsta ei au incercat sa o imite …Ceea ce se vede in linkul dat de tine numai ideal de frumusete nu e … si nu poate fi tot ea peste douazeci de ani, caci, din pacate, a murit la nasterea copilului.Prin frumusetea ei, considerata cereasca, Giovanna Albizi a cucerit inima lui Lorenzo Tornabuoni, varul lui Lorenzo Magnificul.Nunta lor, desfasurata la catedrala Santa Maria del Fiore, a fost consemnata in cronici drept cea mai fastuoasa ceremonie de casatorie a secolului :)In momentul casatoriei.Giovanna avea doar 17 ani.

    Apreciază

  8. >Scuze, încerc să înţeleg doar cum se fac link-urile pe blogspot… Pe WordPress ştiu dar nu şi aici… Poţi şterge mesajele astea de încercare dacă vrei, doar încerc să mă luminez… :)

    Apreciază

  9. >Foarte interesante detaliile referitoare la tablou X… Frumoasă a mai fost Giovanna asta, Ghirlandaio nici nu a avut curajul să o picteze altfel decât din profil… :)Eu îndrăznesc să găsesc totuşi o mică asemănare între primul meu link şi tipa asta , asta şi asta! Dar nu sunt vreun cunoscător şi nu emit nici un fel de pretenţii avizate… Am spus ce simt şi atât, sper să nu se supere nimeni pe îndrăzneala mea…În căutările mele am găsit-o şi pe Nicole Kidman ! Chiar nu mă aşteptam la asta, a fost o surpriză… LOOOOOOL

    Apreciază

  10. >Vad ca ai descoperit cum se pun link-uri active pe blogger :)Nu ar strica sa dai aici niste explicatii succinte sa invatam si noi … asta ca sa te iert pentru ca mi-ai folosit blogul drept 'ciorna' si 'poligon de tragere'.

    Apreciază

  11. >Ok, pentru a activa un link trebuie să foloseşti expresia (a href=" //www.artcyclopedia.com/masterscans/ghirlandaio-portrait-of-a-woman.jpg")link(/a)unde parantezele trebuiesc înlocuite cu semnul de mai mare şi de mai mic…( = < şi ) = >Nu pot folosi expresia exactă fiindcă atunci creez un link şi nu mai înţelegi nimic! Trebuie doar să înlocuieşti parantezele cu semnul de mai mare şi mai mic şi să încerci până îţi iese şi înţelegi sistemul!Încă un amănunt… Nu poţi copia adresa URL exact de pe un website, va trebui să ştergi acel http de la început… Dacă mai ai nelămuriri le rezolvăm noi cumva… Şterge şi ciornele alea ale mele… :) Dacă nu cer prea mult… LOOOOL

    Apreciază

  12. >Mă bucur că ai reuşit din prima, super!Nu ştiu de ce tu ai considerat melodia aia o răsplată, pentru mine a fost un chin! Cred că mai mult îmi place Eurovision a lui Turcu… LOOOOOOL

    Apreciază

  13. >@xenonisisImi pare rau ca a fost un chin :( … apreciez insa ca ai fost sincer.@CalinBine ai revenit!Multumesc pentru completari si traducerea in engleza a versurilor compuse si interpretate de Vysotsky.

    Apreciază

  14. >Cu multa placere. Bine te-am regasit. Sunt cam ocupat in ultimul timp si sincer cam imprastiat din fire. Tu inteleg ca ai o anumita reţeta secreta sau e felul tau deosebit de a FI … Un An Bun iti doresc.

    Apreciază

Lasă un răspuns

