cine ?

… cine e pictorul ? … dar personajul?!

24 de gânduri despre „cine ?

  1. >Foarte grea ghicitoarea asta. Stilul e neoclasicism, s-ar putea sa fie un Ingres, David sau Gros… sau oricare neoclasic. Gulerul e tipic celor purtate de inalta nobilime de pe la curtea Spaniei si Angliei. Totusi nu am regasit-o printre figurile importante ale epocii..Ingres isi semna lucrarile si nu am reusit sa vad nici o semnatura, in schimb am sesizat un fel de "M" in coltul din dreapta jos.. :)

    Apreciază

  2. >Din pacate nu e nici unul din pictorii enumerati de tine …Ghicitoarea nu e asa de grea. Oricum, pictura e mai putin cunoscuta, desi apartine unui pictor de renume, din cauza ca e intr-o colectie particulara, nu la un muzeu :)

    Apreciază

  3. >@dsIpoteze gresite. @SirgLa care portret al reginei Isabela te referi?Va voi da o mina de ajutor … :)Dati click pe imagine si priviti cu atentie maniera in care au fost pictate dantelele si 'stralucirea' rochiei.Nu va duce cu gindul nicaieri?

    Apreciază

  4. >daca 'sursa' mea a fost inspirata, impart satisfactia cu ea, dac nu, asta e; deci spun: J van Eyeck; colectia, nu cunoastem, prin zona pe la noi, inca nu a ajunsramasesem dator cu Saskia: in citeva tablouri semnate Flora, apare Saskia, ulterior am citit ca ar fi fost prietene

    Apreciază

  5. >Nu e vorba de van Eyck, insa ca sa va ajut, va voi spune ca autorul tabloului trebuie cautat in zona picturii olandeze si flamande :)Saskia i-a 'pozat' lui Rembrandt in postura Florei – zeita florilor si a primaverii. De aceea in unele tablouri apare numele Flora.

    Apreciază

  6. >seamana cu Regina Isabela, dar nu stim sigur ca este ea;pictura flamanda ? daca merg mai departe de P Crhistus, de Memling sau Bouts [altii nu stiu, ca Breugel nu poate fi], ma departez de detaliile epocii din tablou; asadar, renuntsi pt ca de la blogul meu am nevoie de o schimbare de registru, ma 'indrept' spre alt colt al acestui blogBuna Dimineata si o saptamina buna!:)

    Apreciază

  7. >Sunt convins ca e Isabella Clara Eugenia de Spania,sotia lui Albert al VII-lea de Austria. A fost cosuverana a Olandei si de aici se explica originea pictorului.Nu sunt sigur ce pictor e, poate fi Rubens, Rembrandt cred ca era prea tanar ca sa o picteze la varsta pe care o arata aici, Vermeer nu e deasemenea pt ca avea un an cand Isabella a murit… ar mai putea fi unul din tinerii Breugel, dar parca nu-i caracterizeaza stilul si tehnica, asa ca raman la Rubens.O sa mai ma gandesc :)

    Apreciază

  8. >Buna sisif :)Din pacate si propunerile tale sunt departe de adevar … dupa cum spuneam, e vorba de un tablou dintr-o colectie privata si care nu prea a aparut prin expozitii, cataloage sau reviste de specialitate.@SirgAi ghicit! E vorba intradevar de Rubens, insa personajul nu o reprezinta nici pe Isabella, nici pe sora ei.Deocamdata ai luat jumatate de punct …

    Apreciază

  9. >Ba da, a fost grea, si ca datile trecute a fost nevoie si de un pic noroc pentru ca sa aflu raspunsul. Totusi, ghicitorile astea imi plac foarte mult pentru ca inevitabil trebuie sa ma uit peste foarte multe lucrari si artisti, si de fiecare data vad lucruri noi si interesante – de exemplu am dat peste niste schite/grafica de care nu stiam a unor mari pictori.Recunosc ca am mizat pe Rubens cu un pic de nehotarare, pentru ca tehnica folosita e diferita de ce stiam eu, dar l-am ales prin eliminare, mizand pe o anumita perioada istorica.Mi se pare impresionanta tinuta pe care o are doamna asta, oricum. E pacat ca asa o lucrare nu poate fi vazuta intr-un muzeu de mare circulatie, cum ar fi normal. Totusi, nu ti se pare ca seamana doamna asta cu surorile infante de Savoia?

    Apreciază

  10. >Am citit toate comentariile, foarte interesant decurg incercarile, ipotezele si reusita! Un joc frumos, nu as fi ghicit, adica nu fara ajutorul galeriilor virtuale! Felicitari castigatorului!P.S. Am lipsit cat se poate de motivat, nici nu vrau sa imi amintesc de ce…bine ca este bine si multumesc lui Dumnezeu!Zi buna, -X- !

    Apreciază

  11. Pingback: -X- » Blog Archive » surprinzătorul Rubens

Lasă un răspuns

