e iarăşi toamnă …

şi iarăşi fuge timpul
împreună cu noi,
într-un galop nebun,
ca iubirea aceea sălbatică
ce atacă sufletul
în sens invers acelor de ceasornic
şi te face să nu mai ştii încotro e înainte
şi încotro e înapoi.

e iarăşi toamnă,
sezonul în care nu pot părăsi lumea ta,
şi nici într-a mea nu-mi găsesc starea.

e iarăşi toamnă,
singurul anotimp în care
cu adevărat
mă simt bine …

nu-ţi cer să înţelegi.
nu poţi.

deşi ai încercat
nu poţi.

imagine – James Tissot, October (detaliu)
Muzeul de Arta din Montreal, Canada

imaginea integrala aici

16 gânduri despre „e iarăşi toamnă …

  1. >off topic (iarta-ma pentru aceste off-topice triste)….ma pregatesc pentru congresul de filosofie de la Teheran de la anul si am cautat sa aflu cat mai multe despre Iran. Am gasit prostii americane si chestii (prea) turistice. i cunostinta despre vreo asociatie romano-iraniana?Scrie-mi pe barangamar@yahoo.com, te rog, daca vrei. Chiar vreau sa stiu cate ceva in plus…

    Apreciază

  2. >Scuză-mă! :) Chestia e că toamna îmi provoacă o stare de bine ca în pragul morţii (cunoşti sentimentul?), iar versurile tale şi auriul lui Tissot au accentuat-o, pînă în punctul în care nu am mai avut cuvinte…

    Apreciază

  3. >@Mario BarangeaDaca as vrea sa raspund tuturor celor ce ma intreaba despre situatia din Iran, istoria si cultura Persiei sau imi cer amanunte despre viata personala de pe acest meridian, ar trebui sa ma las de meserie si sa-mi ocup timpul cu studii si stringerea de informatii care sa faca fata intrebarilor puse…Ceea ce-ti pot spune e ca Iranul real nu e nici pe departe asa cum e infatisat in sursele si site-urile pro-americane.Cel mai bun lucru e sa vii, sa vezi … si apoi sa concluzionezi.Daca vei ramine socat de aerul occidental al partii de nord, de nord-est si de nord-vest a Teheranului, sa stii ca de vina sunt doar ideile preconcepute induse de presa.Cit despre oameni … e bine sa te coonvingi la fata locului.Nu tin legatura cu nici o asociatie de prietenie, dar stiu ca exista una la Bucuresti. Daca voi afla adresa sau alte informatii utile, suta la suta ti le voi trimite prin mail.@VaniaEsti in totala contradictie cu interpretarea lui Cristian Cocea :)@litere libereAm inteles :). Nu esti o mare admiratoare a toamnei.@Cristian CoceaInteresant sa constat ce idei lugubre iti sugereaza acest superb tablou.@CELLAEsti invitata mea de onoare la "Clubul Iubitorilor de Toamna" :)Toamna Mea, si doar a mea, a ramas la "politikon".

    Apreciază

  4. >aflat intr-o luuuuunga vacanta, anonimul a imprumutat o litera, a privit mult timp /indelung tabloul si nu stie ce simte mai aproape:versurile de mai sus, padurile ce-ar fi pututt sa fie si niciodata… ale lui Blaga, sau versurile lui Baudelaire 'Ne veut pas te montrer son secret infernal,Berceuse dont la main aux longs sommeils m'invite,Ni sa noire légende avec la flamme écrite.Je hais la passion et l'esprit me fait mal!'o toamna pe care, chiar (fiind) neinteleasa, sa o simti si sa SIMTI!

    Apreciază

  5. >scuze pt revenire: am observat ca avem ceva 'afinitati' comune cu acea favuloasa cultura persana si cu .. Iranul…[dintr-o nefireasca intimplare nu am reusit niodata sa cunosc, sa vad toamna persana decit descrisa si povestita de catre altcineva…][multumesc si scuze pt spatiu si nu numai…]

    Apreciază

  6. >@Mirela PeteAm descoperit tabloul cam cu o luna in urma si de atunci, in fiecare zi, il privesc cu incintare, iar inainte sa inchid calculatorul si sa ma duc la culcare, il mai privesc un minut :)Nu pot sa-mi explic ce ma atrage asa de mult, deoarece nu este clasificat printre 'capodopere' …@S.sLume noua pe aici :)Bine ai venit si multumesc pentru versuri.Acum inteleg de ce mi se pare ca fata din tablou are un aer parizian … probabil ca foloseste unul din parfumurile prezentate de Mirela Pete la ea pe blog.Miine voi continua sa-ti rasfoiesc blogul.

    Apreciază

Lasă un răspuns

