politikon

Am o garderobă plină de zile
pe care nu le-am îmbrăcat
decât o singură dată.

Zilele de lux stau ţepene pe umeraşe de inox
privind de sus la zilele obişnuite,
împachetate în pungi ieftine de celofan.

În garderoba mea nu se poate vorbi de democraţie
pentru că nici una din zile nu şi-a votat dreptul de a exista.
Îmi place să traiesc anticonstituţional …
În felul acesta mă simt eliberată de orice fel de reguli
şi mă simt liberă sa le (în)calc
exact aşa cum îmi trece prin cap.

Din când în când se întâmplă
să aud câte un protest mai violent,
dar imediat intră în acţiune fermoarele
închizând cu dexteritate toate gurile prea slobode.
Iar atunci când unele din ele încep să lăcrimeze,
în amintirea a ceea ce au fost odată,
pernuţele de burete ies la datorie
absorbind cât ai clipi din ochi
excesul de melancolie.
Mai am şi unele zile care se dau mai rotunde decit altele
Le las să se umfle în pene, să-şi satisfacă orgoliul –
nu de alta, dar ştiu că dezumflatul le aduce înapoi
cu picioarele pe pamânt.

În mod intenţionat am lăsat la sfârşit
ziua în care te-am cunoscut pe tine.
Zace stinghera într-un colţ.
Zile în şir a făcut greva foamei,
a încercat şantajul sentimental,
m-a ameninţat cu uitarea,
m-a implorat,
mi-a dat ultimatum,
a zis că mă va reclama pentru încălcarea
drepturilor omului,
a dreptului la replică,
a drepturilor minorităţilor
(ea fiind singura minoritară).
A încercat orice i-a stat în putinţă
ca să o mai îmbrac încă o dată.

Dupa ore în şir la masa tratativelor,
am încheiat un armistiţiu provizoriu,
dar ştiu ca ea îl va încălca
atunci când va veni toamna :)
sau la prima adiere de primăvară.

 

7 gânduri despre „politikon

  1. >"Îmi place să traiesc anticonstituţional …În felul acesta mă simt eliberată de orice fel de regulişi mă simt liberă sa le (în)calcexact aşa cum îmi trece prin cap."………………………………………..Asta imi place si rezonez din plin cu ideea. E punctul meu, nu stiu daca forte sau slab, dar stiu ca abia in vara asta mi-am luat inima in dintii propri si am hotarat sa spun NU constrangerilor si concesiilor, inclusiv social-profesionale. Bun text.P.S. Am speranta ca nu te deranjez. Daca am sperante desarte, da un semn si am plecat. Zi buna!

    Apreciază

  2. >@CELLAIl iau ca pe un "compliment de duminica" :)@Luana AldorTin sa precizez ca nu sunt olteanca. Voi trece sa vad despre ce fel de concurs e vorba. Multumesc pentru invitatie :)

    Apreciază

Lasă un răspuns

