pe o stradă din Veneţia

Daca ar fi sa aleg o singura pictura din imensa galerie de tablouri pictate de americanul John Singer Sargent, fara sa stau nici o clipa pe ginduri as alege-o pe acesta :

Street in Venice.

Mi-e greu sa explic motivatia alegerii. Cel mai simplu ar fi sa spun ca imi place :)
Dar ce anume imi place in acest tablou?
… iarasi ma vad in imposibilitatea de a explica atractia neobisnuita pe care o exercita asupra mea.

Pare un veritabil cadru de film italian din perioada anilor ’50 – ’60, o secventa turnata undeva pe o strada oarecare din Venetia.
Impactul imaginii a fost atit de puternic incit in saptamina ce a urmat am vazut in vis strada si personajele tabloului.

Se facea ca mergeam in spatele fetei. Afara era rece si umed.
Fata pasea incet stringindu-si salul in jurul trupului. Un sal vechi de lina …
In timp ce pasea rochia i se ridica atit cit sa lase sa se intrevada pantofii stâlciţi … hârşâitul lor pe lespezile de piatră acoperite de o mâzga alunecoasa ii acompania leganarea soldurilor.
La un moment dat susotelile celor doi, sprijiniti de zid, mi-au ajuns la ureche … infundate, enervante … si imediat, citeva frinturi de cuvinte spuse in Ladino
In vis, se facea ca doream sa o depasesc pentru a-i vedea de aproape chipul. Mergeam din ce in ce mai repede fara sa o pot ajunge din urma.
Eram incaltata cu pantofi balerini cu talpa atit de subtire incit simteam canturile lespezilor de piatra pe care calcam.
La un moment dat am simtit cum alunec si cum, in dezechilibrul meu, ma izbesc de zid.

M-am trezit si mi-am dat seama ca am ambele miini sprijinite pe peretele de linga pat … iar raceala din vis s-a datorat ferestrei intredeschise prin care intra aerul diminetii ploioase de afara :)

Deci, cel mai mult si mai mult imi place aceasta pictura, chiar daca unii nu o numara printre capodoperele lui John Singer Sargent :)

14 gânduri despre „pe o stradă din Veneţia

  1. >visul tau e interesant. se zice ca, in general, visam noaptea ceea ce ne preocupa ziua. tabloul a avut un veritabil impact asupra ta de l-ai visat. tehnica, culorile, atmosfera fac din el un tablou interesant.

    Apreciază

  2. >@VaniaDe mai multe zile nu pot intra pe blogul tau si al lui Cristian Lisandru.Daca te rog :), ai putea sa-mi trimiti prin mail posturile din ultima saptamina?Multumesc.@oceaniaIn copilarie visam mult si foarte 'colorat' … vise extrem de interesante la care meditam in timpul zilei :)In facultate visam foarte putin, acum rareori …Se spune ca in fiecare noapte visam numai ca nu putem intotdeauna sa ne aducem aminte visele.O fi asa!Inseamna ca visez dar nu-mi aduc aminte :)@CELLANu inteleg de ce ai atasat un emoticon de tristete?

    Apreciază

  3. >@Cristian LisandruSi chiar daca vei vedea citeva sute din tablourile lui Sargent, acesta iti va ramine in memorie :)@VaniaMultumesc. Intru pe mail sa descarc 'manuscrisul' :)@ElenaAi facut o comparatie foarte reusita … si gindindu-ma la ce-ai spus imi dau seama ca femeile cu sufletul ranit au ceva dintr-o pasare ranita …@CELLADin pacate imi amintesc vag personaele interpretate de Anna Magnani. Filmele ei le-am vazut demult.@anonimPura speculatie. S-ar putea sa fie cum spui tu dar s-ar putea sa nu fie :)

    Apreciază

  4. >In primul rand parca suna ciudat:"pe o strada din Venetia".Poate ca si acesta e un motiv pentru care ai remarcat pictura.Am cautat pe net mai multe picturi aler artistului,insa nu am reusit sa le studiez cu atentie sa spun care e preferata mea.fata de pe strada pare ingandurata,eu cred ca are mari probleme financiare si nu stie ce sa faca.Nu-si gaseste de lucru si nu prea are cine s-o ajute.Mai are de ingrijit doi fratiori flamanzi si desculti…e deja frig si-n camaruta lor e intuneric si rece.Ce sa faca?Barbatii cei doi ii vad disperarea si-i propun sa-si vanda trupul.Gabi.

    Apreciază

Lasă un răspuns

