a doua ghicitoare de week-end

 

… caci prima a fost prea usoara :)

Deci : pe cine reprezinta acest portret?
Va puteti da seama de pe sevaletul cui a iesit?

var sc_project=6753314;var sc_invisible=1;var sc_security=”9c4f7fca”;

counter on tumblr
9 gânduri despre „a doua ghicitoare de week-end

  1. >Acest portret l-am descoperit pe la sfirsitul verii trecute in timp ce cautam picturi pe tema „Tiganii in arta” … si nu pot sa-mi explic de ce mi l-a adus Google pe John Donne, caci in textul insotitor nu am identificat cuvintul de baza cu care incepusem cautarea ..,In fine, m-am bucurat mult ca l-am descoperit, si asemenea multor altora am admirat tehnica pictorului anonim.Insa pe mine, tot ceea ce este ‘anonim’, imi pune in miscare resorturi interioare foarte complicate.Bineinteles ca am incercat sa-mi dau seama cu stilul pictural al carui pictor se aseamana tabloul de fata.Clar ca nu a fost pictat de un novice. E suficient sa remarcam felul in care a fost redata mina si degetele ( sa te vad adi :) ), buzele senzuale sau privirea vie.Nu cred ca pictorul sa fi fost un englez. La acea data in Anglia nu existau pictori reprezentativi.Asa ca am luat la rind pictorii europeni contemporani lui John Donne, din Spania si pina in Flandra.M-ar interesa sa aflu parerile altora.La ce pictor celebru, sau mai putin celebru, va duce gindul in momentul in care priviti acest inspirat portret?Biografia poetului poate constitui un punct de ajutor :)

    Apreciază

  2. >oceania, la ipoteza ca portretul i-a fost facut in perioada in care a calatorit in afara Angliei, m-am gindit deseori.As merge mai degraba pe mina italienilor. Impresia de „penel minuit de un italian” nu ma paraseste.Redau un citat din wikipedia : „Although there is no record detailing precisely where he traveled, it is known that he visited the Continent and later fought with the Earl of Essex and Sir Walter Raleigh against the Spanish at Cádiz (1596) and the Azores (1597) and witnessed the loss of the Spanish flagship, the San Felipe, and her crew.[1][4][8] According to Izaak Walton, who wrote a biography of Donne in 1640:“ … he returned not back into England till he had stayed some years, first in Italy, and then in Spain, where he made many useful observations of those countries, their laws and manner of government, and returned perfect in their languages. „Deci la inceput a stat in Italia :)Nu stiu daca ai observat, insa mie portretul mi se pare neterminat (in special cealalta mina). Ma gindesc ca John Donne a fost nevoit sa paraseasca in graba orasul in care locuia, nemaidindu-i timp pictorului sa finiseze lucrarea.

    Apreciază

  3. >Asta pentru ca nu prea am mai avut timp… Dar lasa ca imi dau licenta luni si de marti ma reapuc de scris si de citit bloguri de valoare ca alea tale :). Si poate o data imi si povestesti cum e in Iran. Si daca au fost sau nu fraudate alegerile :)

    Apreciază

Lasă un răspuns

