sub un cer înnorat … Rafał Olbiński

La prima vedere imaginile lui Rafał Olbiński par asemanatoare cu cele ale lui Rene Magritte, dar o privire mai atenta, si o analiza a simbolurilor, ne fac sa ne schimbam perceptia imediat.
Spre deosebire de Magritte, Rafał Olbiński are un ascuns simt al umorului, multa gingasie si tandrete.
Imaginea cu care am deschis blogul, intitulata Iris – Nostalgia in slow motion, convinge ca e asa.

Nascut in 1945 in Polonia, el va emigra in 1981 in Statele Unite.
Desi a absolvit Facultatea de Arhitectura din Varsovia, Olbiński va fi atras de pictura suprarealista, de scenografie si grafica, si nu in ultimul rind de afisele de spectacole si postere.
Acest afis, YES/NO, e simplu si convingator.

Imaginile lui pot fi intilnite prin cele mai diverse reviste, de la New York Times la Der Spiegel, de la Newsweek la Playboy … dar si in muzee americane sau colectii particulare de dincolo si de dincoace de ocean.

Cu acest artist, in lucrarile caruia ma simt ca la mine acasa, voi incepe o noua serie de texte dedicate ilustratorilor si graficienilor.
Exista o intreaga armata de oameni, deosebiti de talentati si cu foarte multa imaginatie, care concep afisele spectacolelor de teatru si opera, festivalurilor muzicale si de cinema, olimpiadelor sportive sau diverselor campanii de lupta impotriva drogurilor, a violentei sau a discriminarilor de tot felul.

Oameni cu foarte multa inspiratie ne ilustreaza cartile si revistele, dind un plus de frumusete cuvintelor.
M-am gindit ca sa vorbesc si despre ei.

In blogul de azi m-am oprit doar la citeva lucrari innorate imaginate de Rafał Olbiński pentru ca cerul lui acoperit de nori plumburii m-a cucerit de la prima vizita, insa in viitor voi reveni cu alte tablouri si afise de spectacol, comentindu-le si incercind sa le decodific mesajul ascuns.

Voi incheia cu o imagine, intitulata Anemone (nu-mi dau seama de ce a intitula-o asa !), dar care duce cu gindul la uriasele statui din Insula Pastelui.

 

 

8 gânduri despre „sub un cer înnorat … Rafał Olbiński

  1. >Magritte era monstruos de cinic si pesimist. Numai el a putut să-și bată joc de propria artă si de trăiri…A fost toată viața un copil nefericit.Dar Olbiński e mult prea tandru cu visele sale. Of, ce-oi avea azi, că văd numai extremele?????

    Apreciază

  2. >interesanti copacii punkisti ;), asa-i vad eu. comparatia cu gigantii de pe insula pastelui imi pare fortata. ma rog..chestiune de interpretare :D

    Apreciază

  3. >”The visit…” Superb afisul pentru von Einem. Il aveam undeva, prin fisiere… Mi-ai adus aminte… Rafal Olbinski… Am sa caut, ignoranta ma patroneaza…

    Apreciază

  4. >andi, Magritte m-a influentat destul de mult intr-o perioada a vietii. Ulterior am citit despre plagiaturile sale, in special cele dupa afisele de spectacole de cabaret facute de graficieni necunoscuti dar plini de imaginatie.Totusi, el va ramine pentru mine un artist deosebit :)@anonimInterpretarea data copacilor e reflectata si de virsta … cred :)@PaulCauta bine! Poate gasesti ceva interesant si vii si cu ceva propuneri noi :)

    Apreciază

  5. >Ultima fotografie mi se pare excepţională. Mea culpa – nu ştiam nimic despre acest artist. Foarte interesant, are un stil inconfundabil.

    Apreciază

  6. >imi place artistul. a treia lucrare imi pare foarte inspirata. are simtul umorului. ultima si mie imi aduce aminte de statuile de pe insula Pastelui. probabil ca ai dreptate. e chestie de varsta.:)

    Apreciază

  7. >Multumesc de comentariul referitor la poza :) Sper sa scriu ceva weekend-ul asta, desi ar cam trebui sa invat pentru teze…Wow…”Iris – Nostalgia in slow motion” e superba…mai ales ca „Slow Motion” are o semnificatie anume pentru mine, e o melodie speciala; vad ca nici celelalte tipuri de arta care cuprind opere al caror titlu contin aceste cuvinte nu dezamagesc deloc! Excelent artist! Un weekend cat mai linistit!

    Apreciază

  8. >@Lisandru CristianDaca vei mai trece pe aici, vei afla lucruri noi despre el :)@oceaniaConteaza enorm impactul primei imagini.:), cred ca noi am vazut statuile din Insula Pastelui inainte de a vedea coafurile punk :)In cele mai multe cazuri, prima imagine se inregistreaza foarte bine in memorie, rareori putind fi ‘detronata’ de o alta.@Anca:), ai dreptate. Unele cuvinte nu dezamagesc niciodata.Analizind imaginea, o intrebare nu-mi dadea pace: de ce a ales sa picteze un iris in fata harpei?Apoi, mi-am amintit ca in limba engleza „Iris” reprezinta totodata si un nume de fata.Sa fi fost inspirat de o „Iris” ?La Olbinski nici un element al tabloului nu e la voia intimplarii. M-am convins de aceasta, si in viitor voi incerca sa-i conving si pe altii ca e asa …

    Apreciază

Lasă un răspuns

