magia unui strop de apă

Trebuie să recunoşti că fiece strop are o magie a lui, proprie.
Un strop mărunt are puteri înmiite, imprevizibile şi imposibil de descifrat.

Câţiva stropi de apă limpede prelingându-se pe frunzele unui măr înflorit sunt primele mele amintiri, înainte de a putea articula ceva în propoziţii cu sens.
E primul lucru pe care mi-l amintesc la intrarea în acest tunel cu o geometrie îngrozitoare ce-l reprezintă viaţa mea,

Ploaia îmi povesteşte de (ano)timpul în care adevărul era mai vinovat decât toate minciunile nevinovate la un loc, când în cuvinte simple puteam exprima lucruri complicate, nu ca acum, când mă pierd în cuvinte întortocheate şi nu reuşesc să spun mai nimic.

Stropii de ploaie fac să mă reîntorc în acel punct lipsit de coordonate, plasat imprecis într-un spaţiu ce există doar în inima mea, în care, preţ de câteva clipe, am trait cu iluzia că viaţa poate începe cu adevărat de acolo.

… daca ploaia îmi aminteşte de tine ?
Într-un fel da.

Ca o picătură te rostogolesti încet pe banda lui Moebius.
De ce ezit să spun că-i în zadar?

imagine – Chema Madoz

10 gânduri despre „magia unui strop de apă

  1. >Mi-am amintit ca am gasit cateva imagini cu picaturile de apa.Am vazut chiar arta cu picaturi de apa.Imi place sa vad cum picura stropii de ploaie de pe frunze in zilele calduroase de vara can dploaia e o binecuvantare.Imi plac stropii de roua si-mi doresc sa pasesc pe iarba dimineata.desculta.Iti multumesc pentru articolele tale deosebite.Iti daruiesc putina primavara de 1 martie.http://www.riversongs.com/cards/butterfly_day.htmlhttp://www.dannybrown.co.uk/Snowdrops%203.jpgGabi.

    Apreciază

  2. >Nu prea inteleg oamenii care spun „sper sa fie frumos azi afara”, si se refera la dorinta de a fi soare, de a nu ploua, de a nu fi innorat, etc. Ploaia doare uneori, desi nu prea am amintiri care m-au „sculptat”, legate de ploaie.Asa cum spuneai si intr-un blog de mai demult, e nevoie de un punct cardinal pe langa cele patru „lumesti”, fara de care nu ar exista echilibru in lumea fiecaruia. Punctul fara coordonate, dar care coordoneaza tot – inclusiv caderile, inclusiv zborul fara destinatie, urmarind un vis.

    Apreciază

  3. >@aquanoirA trecut un secol de cind nu te-am vazut!Da, iarasi ai dreptate. Acel punct fara de coordonate spatiale reprezinta de fapt ceea ce am numit cindva „al cincilea punct cardinal”. In ultima fraza din comentariu ai spus foarte concis totul :)@LanternativaMatematic vorbind, nu intotdeauna centrul este plasat ‘inauntru’, el se poate gasi si in afara corpului geometric :)Un link referitor la ceea ce spuneau chinezii ar fi binevenit.

    Apreciază

  4. >”Matematic vorbind, nu intotdeauna centrul este plasat ‘inauntru’, el se poate gasi si in afara corpului geometric :)” – punct ochit, punct lovit. Si daca ar fi sa continuam, filosofic si mistic, am spune ca exista chiar „chestiuni” ce sunt si centru si circumferinta in acelasi timp.Interesant este ca la chinezi – in unele traditii – stapanul Centrului era Hundun (Haosul). Centrul – ca si punct cardinal – nu se numara intotdeauna deoarece din el izvorasc toate celelalte 4 puncte. Culoarea sa este galbenul.Link-uri nu am (ce bine ca nu exista link-uri chiar pentru tot…). Doar titluri:Anne Cheng, Istoria gândirii chineze, Editura Polirom, Iaşi, 2000 (sinteza foarte faina ? bibliografie)C. P. Fitzgerald, Istoria culturală a Chinei, Editura Humanitas, 1998François Cheng, Arta picturii chineze. Texte teoretice, Editura Meridiane, Bucureşti, 1995 (chestii despre caligrafie etc…)Thomas Thilo, Arhitectura clasică chineză, Editura Meridiane, Bucureşti, 1981Yuan Ke, Miturile Chinei antice, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, Bucureşti, 1987 (cam marxista dar marge)Vlad Gaivoronschi, Matricile spaţiului tradiţional (Colecţia Spaţii imaginate 17), Editura Paideia, 2002 (Gaivorovschi merita citit)Si vezi si ce a tradus Florentina Visan si elevii ei.P.S. Link :)http://chinesestudies.tripod.com/romanian_pages.html

    Apreciază

  5. >Din pacate acum nu am timp sa studiez subiectul, insa peste vreo zece zile voi intra intr-o perioada mai libera si sper sa citesc cite ceva in legatura cu punctul de vedere al chinezilor.Multumesc pentru titlurile de carti si pentru link :)

    Apreciază

Lasă un răspuns

