pagini de lectură

 

Cristian Cocea mi-a facut cadou o leapşă :)

1. Care este cea mai bună carte citită de tine?
Sunt mai multe :

  • pe la 7-8 ani Dictionarul Explicativ al Limbii Române (era plin de ilustratii alb-negru dar si pagini cu ilustratii color)

*pe la 10 ani rubayyatele/catrenele lui Omar Khayyam

*pe la 14-15 ani Cvartetul din Alexandria de Lawrence Durrell, La Medeleni de Ionel Teodoreanu si poeziile lui Nichita Stanescu

*pe la 25 de ani Noaptea de Sanziene de Mircea Eliade, desi o frunzarisem anterior …

*recent, Trestia Revoltata de Nina Berberova, Cartea Iluziilor de Paul Auster, literatura romaneasca interbelica

Mi-au placut multe carti, le enumar la intimplare: schitele lui Cehov (pe care am in plan sa le recitesc), Marele Singuratic de Marin Preda, Panza de Paianjen de Cella Serghi, Parfumul de Suskind, Istoria Religiilor de Eliade, Pe aripile vintului de Margaret Mitchell, Craii de Curtea Veche de Mateiu Caragiale, Scrisorile lui Mihai Eminescu, Pamintul si cerul de Andrei Makine, Parfum de femeie de Giovanni Arpino, poeziile lui Pablo Neruda, Iliada si Odiseea de Homer, Unul niciunul si o suta de mii de Luigi Pirandello, trilogiile lui Lucian Blaga, Povestile Nemuritoare, versurile lui Rumi, Numire si necesitate de Saul Kripke, versurile compuse de Federico Garcia Lorca,

Istoria culturala a prostiei omenesti de Rath Vegh Istvan, romanele politiste :) ( Agatha Christie, Rodica Ojog Brasoveanu, Arthur Conan Doyle,… ), poeziile paradoxiste scrise de Florentin Smarandache, Francois Villon, Felix si Otilia de George Calinescu, …

astept sa vad ce surprize imi va rezerva viitorul :)

2. Ai facut cadou cărti?
De foarte multe ori.

3. Care este viitorul literaturii?
Depinde de meridianul geografic. Cu referinta stricta la România cred ca, relativ in curind, lectura va deveni ‘un sport’ practicat de o minoritate.

4. În ce limbi ai citit cărţi?
Daca le-as insira pe toate, veti spune ori ca va mint, ori ca ma laud.

5. Ce carţi “celebre” nu ţi-au plăcut?

In copilarie cartile lui Jules Verne. Cu exceptia unei carti, Insula cu elice, nu am reusit sa-i citesc nici un roman din scoarta in scoarta. Le citeam pe sarite :)

Cu chiu cu vai am citit Alchimistul de Coelho si vreo jumatate din Unsprezece minute
Din Gunter Grass nu am reusit sa citesc nimic. De citeva ori am inceput Toba de tinichea, insa am abandonat de fiecare data :)

6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură?
Nu ma pot decide in privinta unui raspuns …

7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?
Depinde de carte. In general notez intr-o agenda lucrurile care ma intereseaza si de care cred ca voi avea nevoie in viitor. Spiritul ingineresc nu ma paraseste niciodata :)

8. Cam câte cărţi ai citit până acum?
Putine, in raport cu ce au citit altii …

9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?
De plictiseala nu am adormit cu nici o carte, de oboseala, da. Am facut o lectura maraton pentru a termina de citit Cel mai iubit dintre pamanteni, si de mai multe ori am adormit linga carte.

10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?
Cei mai buni prieteni :)

11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?
Un volum de poezie persana, legat in piele, cu insertii din argint aurit, scris in caligrafie nastaliq, ilustrat cu miniaturi.

12. Care este cel mai tare final la o carte citită?
Baltagul de Mihail Sadoveanu.

13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?
Dictionarul explicativ al limbii române :)

14. Care scriitor te-a influenţat cel mai mult ?
Nu am nici un dubiu ca Omar Khayyam.

15. Cât de repede citeşti o carte?
Ritmul meu de lectura este cam acelasi, insa difera in functie de limba in care citesc, pentru fiecare limba am un ritm anume. Atunci cind imi cade in mina o carte deosebita transform noaptea in zi …

16. Poate literatura să schimbe lumea?
Atita timp cit oamenii nu vor uita sa citeasca, si nu se vor limita doar la vizionarea ecranizarilor unor carti celebre, literatura are toate sansele sa schimbe lumea.

imagine blog – Homer Winslow, The New Novel

Leapsa merge mai departe la adi.

8 gânduri despre „pagini de lectură

  1. >Eu dimpotriva, am citit cu mare pasiune Jules Verne si multe carti de aventuri, deh baietii sunt mai pasionati de pirati si muschetari decat de poezii si alte chestii „sirop”. Cred ca cel mai mult am citit pana la 16 ani, pt ca dupa aia am primit calculator si am luat-o pe alte cai.Pe mine Medeleni m-a plictisit, dar paradoxal am citit toate cartile din serie. Fiindca eram copil cand am citit cartile alea, dupa ce protagonistii au devenit adulti, consideram ca e groaznic sa fi mare si astfel mi-am propus sa raman copil cat mai mult ;)De unde sprit ingineresc, cand ai un blog cat se poate de umanist?

    Apreciază

  2. >care e viitorul literaturii romane?din punctul meu de vedere e nul. telenovelele au luat locul nuvelelor (cauzele fenomenului sunt explicabile)si nu-i de mirare ca cititorii adevarati se imputineaza la numar de la o zi la alta.deh..au trecut vremurile cand se citea de frica bacalaureatului.

    Apreciază

Lasă un răspuns

