anonimul şi călugăriţa

 

Ma voi opri din nou la Galeriile Nationale de Arta din Ljubljana, Slovenia.
Atunci cind am vorbit despre Natura Moarta cu Fructe pictata de Luca Forte am spus ca la aceste galerii se afla doua tablouri care mi-au atras atentia.
Cel de-al doilea tablou este cel al tinerei calugarite pe care il postez azi.

A fost pictat pe la jumatatea secolului al XVIII-lea de un pictor anonim italian.
E un ulei pe pinza de dimensiuni clasice, 58 x 51.5 cm, si prezinta un chip ginditor luminat de niste ochi candizi, invaluiti de o incerta melancolie.

Cei ce au studiat tabloul afirma ca tehnica picturala are unele similitudini cu tehnica lui Pier Leone Gezzi (11674-1755), pictor italian din perioada rococo, cunoscut in special pentru caricaturile sale executate cu multa verva.
Portretul caricatural facut compozitorului Vivaldi e una din cele mai cunoscute lucrari de ale lui.

Insa in lipsa unor date suplimentare orice atribuire este imposibil de facut.

Portetul mai prezinta o enigma. Desi e evident faptul ca e vorba de o calugarita, studiind-se imbracamintea ei, nu s-a putut identifica ordinul din care a facut parte.
Fotografii ale acestui tablou au fost trimise ordinelor calugaresti din Italia si Slovenia, dar, culmea misterului, desi atit de simplu in aparenta, nimeni nu a putut identifica ordinul monastic.

… :) sau poate ca nu e vorba de un personaj real. Poate ca pictorul anonim a vazut imaginea ei in vis si apoi a (trans)pus-o pe pinza.

De cite ori ii privesc chipul am senzatia ca mi-e foarte cunoscut. Am impresia ca seamana cu o actrita … dar nu pot sa-mi dau seama cu cine :)

O imagine de dimensiuni foarte mari care prezinta toate detaliile si finetea picturii, in special ochii, am incarcat-o aici :
http://www.divshare.com/download/6259742-59d

8 gânduri despre „anonimul şi călugăriţa

  1. >Mary, multumesc pentru link, Am comparat fotografia de acolo cu alte fotografii ale Oliviei, si apoi le-am comparat cu imaginea calugaritei.Ochii au unele asemanari (ai remarcat foarte bine :) ), insa, am impresia ca altcineva se aseamana mult mai bine cu aceasta pictura.

    Apreciază

  2. >in sfarsit, pot si eu sa-ti postez :P (numai cu profilul nume/adresa url :-?? )mie acest tablou mi se pare amuzant, pentru ca ce este pe capul celei ce tuturor le pare a fi o calugarita mie mi se pare a fi un servet in forma de lebada :D :)) (aici rade ignoranta din mine)poate cate blanchett e actrita :)

    Apreciază

  3. >:), nu pot vizualiza „servetul”.Imi voi face timp si ma voi uita in profilul actritei propuse de tine.Pe mail, cineva mi-a zis ca seamana cu Meryl Streep (actrita preferata a lui Obama :) ).Intradevar, are ceva (si) din Meryl Streep

    Apreciază

  4. >:), aici suntem pe aceeasi lungime de unda.Cind am privit prima data portretul, m-am gindit imediat la Bette Davis.Nu am vrut sa-mi spun parerea pentru a nu influenta cititorii.

    Apreciază

Lasă un răspuns

