… cineva aşteaptă

 

 

Peisajul e genul acela de pictură care, de obicei, nu reuşeşte să-mi atragă atenţia.

Fenomenul neatracţiei e foarte complex, şi după mai multe încercări eşuate de a mi-l explica, am luat hotărârea să fac un ‘dopping’ cu tot felul de imagini pictate inspirate de, şi din natură.
Rezultat nul :)
 
Dar de câteva zile ceva ciudat se întâmplă cu mine.
Am momente în care pur şi simplu recepţionez imagini cu păduri, crânguri înflorite, lunci si dealuri verzi … ca şi cum undeva, departe în spaţiu, ar exista un transmiţător ce nu oboseşte să mi le trimită.
Cred că asta se intâmplă şi din cauză că de aproape o săptămână sunt înconjurată numai de pământuri arse de soare acoperite pe alocuri de nisipuri spulberate de vânt.
Cel mai des şi mai des prin faţa ochilor mi se derulează peisajele din jurul Câmpinei, aşa cum le-am zărit din tren, în drum spre Braşov … într-o zi, neapărat va trebui să merg acolo …
Luminişul lui Nicolae Grigorescu îmi apare mereu în faţa ochilor.
Ştiu exact ce m-a atras la acest tablou.
… povestea :)
Daca vei privi cu atenţie pictura lui Grigorescu, vei descoperi că o fiinţă minusculă vine înspre luminiş.
O siluetă feminină se apropie cu paşi legănaţi de pâlcul de copaci în mijlocul căruia cineva drag o aşteaptă.
Şi deşi figura lui nu e zugrăvita în tablou, i se poate simţi prezenţa.
Pictorul e singurul martor al întâlnirii şi deci singurul ce-i poate reda vraja.
Un polen auriu se împrăştie în aerul de un calm magic, tiveşte pe alocuri coroana copacilor, se amestecă cu paleta coloristică a nuanţelor de verde, ca apoi, să se desprindă de pictura în sine, şi, în ritmul propriilor sale amintiri, să facă să bată mai tare acea inima ce a pătruns, şi este pătrunsa, de taina poveştii ascunse.
Lasă un răspuns

