ştiu că ştii

Jamie_Richey.JPG


E imposibil sa nu te fi gindit la faptul ca intr-o zi vei muri.
Totul e atit de firesc si simplu.
Intr-o zi nu vom mai fi.
Vom muri pentru ca ne-am nascut si ne-am nascut pentru a muri.
 
E imposibil sa nu te fi gindit cum va arata ziua in care nu vei mai fi.
Sa nu te fi gindit ca lumea, cu toate frumusetile si misterele ei de nepatruns, pulsind imbietor si tandru … va fi.
 
Toate vor fi.
Dar tu … nu vei mai fi.
Eu nu voi fi.
Noi nu vom fi. Nici unul din noi nu va mai fi.
Dar altii, la fel ca noi, vânând cu disperare fericirea de o zi … vor fi.
 
Stiu ca stii.
Distanta dintre momentul in care suntem, si cel in care nu vom mai fi, in fiece zi, se scurteaza cu o zi … si in nici una din ele, eu, nu voi fi.
Stiu ca stii. Desi as fi dorit sa spun ca … nu stiu ca stii.
 
imagine – Jamie Richey

una din melodiile lui Vladimir Vysotsky :

http://www.divshare.com/download/4267648-3df

3 gânduri despre „ştiu că ştii

  1. >Murim. Incetam sa fim. Vom deveni nimic. Nu cred in existenta unei vieti dupa moarte … ramasitele omenesti devin pranzul unor animale din sol, sau putrezesc (detalii morbide). Cred ca … la acel „nu voi mai fi” doare faptul ca nu stiu daca amintirile mele vor pleca undeva, daca gandurile mele vor mai exista … o sa mai existe macar un strop din ce am gandit, dupa ce-mi dau ultima suflare ? Cele mai pretioase comori ale unui om sunt prezente in sufletul si mintea lui, cred eu. Adunate de-a lungul intregii vieti, si totusi devin nimic dupa ce voi muri.Mi-e teama sa-mi imaginez cum e sa fiu nimic (exprimarea e putin paradoxala – in momentul acela oricum n-o sa mai fiu, deci n-o sa-mi mai pese).Moartea e inevitabila. Imi place uneori sa ma gandesc la diverse modalitati de a o numi si de a o descrie. De ce ? Pentru ca mi-e frica de ea, pentru ca e singurul lucru care cu siguranta mi se va intampla oricat m-as impotrivi, pentru ca … incerc sa-mi ascund frica in spatele unor perspective poate amuzante.Stiu, dar nu vreau sa stiu ca stiu :-)

    Apreciază

  2. >Nyx, exista o lege a conservarii masei, una a conservarii energiei, si o alta a conservarii informatiei.Nu ne putem transforma in ‘nimic’ din moment ce suntem ‘ceva’, pentru ca am incalca cel putin una din aceste legi, si ma refer aici la legea conservarii energiei.Intrebarea mea e foarte simpla: inainte ca sa ne nastem am fost ‘nimic’, sau am fost ‘ceva’ de care nu avem cunostinta, de care nu ne mai aducem aminte ?Cuvintele tale mi-au adus aminte de Omar Khayyam care in unul din catrenele mele preferate spunea :”Fost, a fost un strop de apă – şi pieri în mare stropul Fost, a fost un fir de tină – şi se contopi cu globulCe-i venirea ta pe lume ? Ce-i plecarea ta ? … Răspunde !Din Neunde vine-o gâza şi se duce in Neunde.”

    Apreciază

Lasă un răspuns

