exil în ţara zăpăciţilor

lewitt-exhibs_b-top.jpg

V-aţi închipuit vreodată ce plăcut ar fi să trăim pe un tărâm în care viaţa se desfăşoara după legi total diferite de ale noastre?

De exemplu să nu ni se ceară să ştim orele. Să nu avem o oră fixă la care să mâncăm, să mergem la şcoala sau la serviciu, la care să ne culcăm sau să ne trezim. Ce minunat ar fi … !
Mai mult decât atât. Să nu ni se impună să ştim ceva sau să facem ceva. Să facem totul doar din plăcere.
Mintea ne-ar fi liberă, agendele de tot felul ar deveni relicve ale inutilităţii şi nimeni nu ne-ar reproşa nimic.
Am putea absenta chiar de la propria nuntă … fără ca să se agite cineva. Ba din contra, dacă am veni, am fi trimişi deîndată în altă parte, într-un loc liniştit în care să putem simţi că, în fond, viaţa ne aparţine nouă, nu mulţimii din jur.
Încearca măcar pentru o secundă să-ţi închipui ce viaţă deosebită ai putea trăi dacă ai fi înconjurat numai de oameni zăpăciţi. Oameni care îşi uită revistele şi copiii în staţia de metrou, soţiile în cabina de probă a unei case de modă, soţii pe stadion, maşinile la auto-service … şi celularul în cada cu apă :)
Apoi încearcă să te vezi locuind printre oameni care nu sunt stresaţi să ţină minte zilele aniversare, nu sunt complexaţi de vârstă … şi se comportă la 61 de ani exact ca la 16. Ai putea oare să fii la fel de normal ca ei ?
Inchipuie-ţi ce perfect ar fi ca directorul unei instituţii să fie atât de zăpăcit încât să uite că e director. Ştii tu oare cât de fericit ai fi, dacă ai fi în locul lui?
Şi mai fă un ultim exerciţiu de imaginaţie. Încearcă să te vezi în zăpăceala generală care guvernează acel tărâm în care nimeni nu este mustrat, amendat, admonestat, retrogradat, certat, refuzat, condamnat, ironizat, înjurat, speriat, stresat, presat, ridiculizat, căinat, marginalizat …
Ai putea supravieţui pe acel tărâm în care faptul de a fi zăpăcit e cel mai natural şi normal lucru ?!
Spune-mi, ce legi absurde ale existenţei ar trebui să încalc pentru a fi exilată definitiv în ţara zăpăciţilor ?
6 gânduri despre „exil în ţara zăpăciţilor

  1. >O lume in care legile sa fie dictate de Haos, si atat ? Unde cei care in lumea noastra sunt „acuzati” de greseala numita „zapaceala” … sa fie adevaratii „oameni” ? E destul de greu de imaginat, dar nu imposibil … sunt sigura ca stres nu ar exista … poate nici „bine” si „rau” nu ar exista, am fi prea zapaciti ca sa luam seama – cred ca ar fi amuzant, dar exasperant pentru cineva venit din lumea noastra :-)E trist ca de multe ori, ne e frica sa fim zapaciti, desi asta ne-ar scuti poate de mult stres, si de multe complicatii algoritmice, sociale si inutile :-)Iar am scris mult :D

    Apreciază

  2. >Cred ca tot stressul provine din conventiile sociale pe care am fost invatati sa le respectam.O ‘tara a zapacitilor’ ar presupune anularea tuturor acestor conventii … Presupun ca un om ‘normal’ ar fi pur si simplu pierdut pe acest tarim imaginar … nu cred ca acolo ar putea supravietui oricine :)

    Apreciază

  3. >imi place ideea. eu ma antrenez sau sunt antrenata impotriva vointei mele intr-o lume bizara.am inceput sa ma impiedic pe strada pentru ca ma uit prea mult la acoperisurile colorate de vreme, ma intreb de ce apar mici fiare din trotuar, ma duc sa le incerc cu piciorul drept…apoi cad ca prin vis…ma sprijin sa nu imi zdruncin aiurelile din cap…ma ridic si imi privesc umbrela ce sta ca la fotograf… rad. putini sunt cei care imi inteleg ‘aiureala’ doar din miscari.de ce nu mai exista cismele iar fantanile arteziene se incapataneaza sa curga…?toate mi s-or intampla de la zapaceala…

    Apreciază

  4. >Exista o lume care se vede, si in paralel cu ea exista o alta lume, invizibila oamenilor fara imaginatie.Asa ca, atita timp cit nu te paraseste imaginatia, iti poti exersa aiurelile si ideile … fara restrictii :)

    Apreciază

Lasă un răspuns

