fluiditatea formei

 

Ma enerveaza persoanele care folosesc pe blogurile lor imagini fara sa dea nici un fel de explicatii, de unde provin sau cine le-a facut … desi, de citeva ori, si eu m-am numarat printre ele :)

Tin minte ca am gasit pe blogul cuiva o imagine interesanta, bineinteles ca fara nici un fel de explicatii. O priveam si mi se parea intr-un fel cunoscuta. Avea un aer de epoca, si in acelasi timp unul foarte modern. Deseori m-am gindit la ea si as fi dorit sa stiu cine e autorul. Aproape ca o uitasem, cind, intr-o zi, absolut din intimplare, am regasit-o pe un site specializat in fotografie. Asa am aflat ca e vorba de celebra Vioara lui Ingres, opera a nu mai putin celebrului fotograf Man Ray.
Dar cum eu la acea vreme eram tufa de Venetia in ce priveste arta fotografica, si deorece aveam mai mult timp liber la dispozitie, am inceput sa adun informatii despre arta fotografica, si in special despre fotografia conceptuala. E o lume fascinanta care se deosebeste radical de fotografia artistica clasica.
Citind informatii diverse despre Man Ray am avut surpriza sa descopar ca el este cel care l-a invatat pe Brancusi sa fotografieze si ca i-a incropit primul atelier fotografic :)
Acest mic amanunt a facut sa-l privesc cu alti ochi pe Man Ray si m-a facut sa ma intreb oare ce coarde misterioase ale „viorii lui Ingres” au vibrat tulburind somnul „muzei” ?
Pentru acest blog nu am sa aleg nici una din cunoscutele fotografii ale lui Man Ray. Am sa ma opresc la o imagine expusa la Muzeul J.Paul Getty din Los Angeles, intitulata Profile and hands.
Citeva linii simple in cautarea perfectiunii. Nimic nu este in plus in profilul „muzei” lui Man Ray. Chiar si un profan in domeniul artelor, privind mai intii „muzele” lui Brancusi, si apoi imaginea lui Ray, va descoperi cu nedisimulata uimire … ca au ceva in comun. Nu stiu ce anume, dar au ceva :)
Eu i-am zis ” fluiditate a formei ce curge in matricea ideii de zbor”.

Lasă un răspuns

